Ik geloof juist in Asgreen wel nog en Sénéchal niet. Ik denk niet dat Sénéchql de stap naar de echte top nog kan maken, terwijl Asgreen dit wel bewezen heeft. Verder had Asgreen vorig jaar ook heel wat pech (Corona voor het voorjaar), maar finishte hij wel nog 3de en 6de in de Strade en Amstel (twee koersen die hem eigenlijk niet zó goed zouden moeten liggen). Deze winter heeft hij ook een goede basis kunnen leggen voor het nieuwe seizoen aangezien hij al even thuis zat. Daarom denk ik dat hij dit jaar wel terug de stap kan maken naar dat niveau naast of net onder WVA en MVDP. Hij gaf in een interview ook aan dat hij deze winter meer op zijn sprint getraind heeft. Na een zware koers zou Asgreen dus zomaar sneller kunnen zijn dan Sénéchal en ik ben daar eigenlijk van overtuigd.
Veel zal in ieder geval duidelijk worden bij de prijsbekendmakingen. Als Asgreen heel duur is lijkt me Senechal wel een betere optie omdat hij denk ik nog steeds eerder gebruikt wordt in een sprint van een uitgedund peloton (zoals Ballerini in de omloop 2021)
In Quickstep geloof ik voorlopig nog niet, een Asgreen of een Senechal gaan volgens mij niet veel prijs rijden relatief gezien tegenover hun waarschijnlijk bovengemiddeld prijskaartje, en de kaart Alaphillipe trekken lijkt mij op dit moment een grote gok. Een Lampaert schiet dan nog over als mogelijke keuze, al zal hij veelal het knechtwerk moeten oplossen, behalve in Roubaix.
Als Stuyven een lichte prijsdaling krijgt, kan hij ook wel interessant zijn met een heel goed gevuld programma
Ik geloof juist in Asgreen wel nog en Sénéchal niet. Ik denk niet dat Sénéchql de stap naar de echte top nog kan maken, terwijl Asgreen dit wel bewezen heeft. Verder had Asgreen vorig jaar ook heel wat pech (Corona voor het voorjaar), maar finishte hij wel nog 3de en 6de in de Strade en Amstel (twee koersen die hem eigenlijk niet zó goed zouden moeten liggen). Deze winter heeft hij ook een goede basis kunnen leggen voor het nieuwe seizoen aangezien hij al even thuis zat. Daarom denk ik dat hij dit jaar wel terug de stap kan maken naar dat niveau naast of net onder WVA en MVDP. Hij gaf in een interview ook aan dat hij deze winter meer op zijn sprint getraind heeft. Na een zware koers zou Asgreen dus zomaar sneller kunnen zijn dan Sénéchal en ik ben daar eigenlijk van overtuigd.
Pedersen, de mannen van Quick Step en de luitenanten van Van Aert (bv Laporte, Benoot en Van Baarle) zou ik zeker overwegen.