Wat denken jullie over Soudal-Quick-step?
In de voorbije jaren (vorig jaar niet in beschouwing genomen) waren ze steeds de sleutel tot succes, maar ik vind het deze keer moeilijk om een topper mee te nemen. Doen jullie dit wel?
ik zet hierbij alvast alle renners van 6M+ op een rijtje: (waarschuwing: lang)
Alaphillipe (9M): voorlopig programma: Strade, Milaan-San Remo, RVV, Amstel, LBL
grootste potentieel, als hij zijn niveau van bv. 2021 kan bereiken. Vorig jaar was slecht, met enkel Waalse pijl een 4de plaats. Wel veel pech en vallen, die niet altijd zijn schuld waren. In de koersen die hij dit jaar al reed 9de, 18de en 43ste geworden.
Oordeel: (te?) riskant.
Rempo (9M): Voorlopig programma: Brabantse Pijl, LBL
Goed, maar aangezien hij enkel de laatste koersen rijdt geen nut om hem nu al in te brengen.
Oordeel: Als transfer in te brengen.
Asgreen (8M): Voorlopig programma: Omloop, Kuurne, E3, RVV, Roubaix.
Ook een groot potentieel met als uitschieter winst in de Ronde van Vlaanderen, maar net zoals Alaphillipe een zwak jaar, deels door ziekte en blessures. Beste uitslagen 3de in Strade en 6de in Amstel gold race.
In één van de twee voorbereidingskoersen die hij reed OTL. (Weet iemand hier meer van?)
Oordeel: Te riskant.
Jakobsen (8M): Voorlopig programma: Kuurne, Le Samyn, Brugge-De Panne, Gent-Wevelgem, Parijs Roubaix. Ook hij deelde in de malaise van Quickstep (in de klassiekers), won wel Kuurne zo goed als op zijn eentje. Buiten zijn overwinning in rit 2 was de tour toch ook een tegenvaller.
Met Merlier als tweede sprinter binnen het team zal hij minder voorjaarskoersen kunnen rijden dan anders.
Al een 1ste, 2de en 4de plaats in de voorbereiding, maar had mogelijks meer kunnen zijn als hij langer in het wiel van Morkov blijft (en geen telefoon krijgt tijdens de sprint).
Oordeel: Te overwegen als topsprinter, maar nauwgezet het programma opvolgen.
Merlier (8M): Voorlopig programma: Nokere Koerse, Bredene, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen. Reed een goed 2022 (tot en met het BK, daarna een stuk minder). Rijdt relatief weinig koersen door aanwezigheid Jakobsen, die toch nog een trede hoger staat in de pikorde.
Nog geen resultaten in de voorbereidingskoersen.
Oordeel: Rijdt te weinig als topsprinter. Enkel bij grondige programmawijzigingen of uitvallen van Jakobsen te overwegen.
Yves Lampaert (7M): Voorlopig programma: Omloop, KBK, Milaan-San Remo, E3, Gent-Wevelgem, RVV, Roubaix. Op zich geen veelwinnaar, maar met enkele uitschieters.
Verdienstelijk jaar met als hoogtepunt ritwinst in de Tour, maar in de klassiekers eerder matig (hoewel er meer mogelijk was zonder vee op de weg in Parijs Roubaix). In de voorbereidingskoersen al eens 4de en 8ste. Tot nu toe wel het grootste klassieke programma van Soudal-QS.
Oordeel: Betere renners voor 7M
Sénéchal (7M): Voorlopig programma: Omloop, E3, Gent-Wevelgem, RVV, Roubaix. Weinig grote overwinningen. Hoge verwachtingen vorig jaar, die in de klassiekers helemaal niet ingelost werden. 9de in de omloop en twee top-15 plaatsen in momenten als beste resultaten. Werd dan wel prompt frans kampioen. In de meeste koersen die hij rijdt doet ook Asgreen mee, die mogelijk een tree hoger staat? Zwakke uitslagen in de voorbereidingskoersen die hij al reed. Oordeel: Betere renners voor 7M Als jullie dit anders zien, aanvullingen hebben, etc…, laat zeker iets weten. Wie weet overtuig je mij toch om er nog één mee te nemen 😉
Helemaal akkoord! Ik ga er geen nemen in het begin en heel misschien evenepoel transfereren.
Ik zeg helemaal niemand van nemen
Vorig jaar had ik merlier genomen ten kosste van phillipsen , pakte goed uit.. nu neem ik geen merlier of jakobsen maar phillipsen.