Ik zie hier heel pak die al hun transfers willen opsparen tot na parijs..
Wat kan je dan nog goed maken..
4 ritten, waarvan luik dat meesten pogi alaflip mohoric hebben..
Waalse pijl ja..
Brabantse pijl en amstel zullen er ook wel nog een pak rijden die in vlaanderen reden..
Je kan wachten en wachten.. maar diegene die mohoric of een pedersen ingeklikt hebben voor milaan , zullen toch pak meer punten hebben dan diegene die een martines of gaudu erin klikken voor 2 ritten waarvan ze dan al zeker top 3 moeten zijn om wissel waard te zijn..
Ik zelf reken in ardennen om pogi alaflip mohoric kragh valter kron wellens die nu al in mijn team zitten, en die hebben in vlaanderen tocg al gesprokkeld.. (alaflip nog niet, maar zou toch nog moeten scoren)
Het is achteraf natuurlijk altijd duidelijk wat de juiste keuze was. Ik denk dat als je voor MSR of Strade al grote wissels doorvoert, je die renners die je inbrengt eigenlijk al van in het begin moest hebben om efficiënt te zijn. Meestal gaan de renners die je dan uittransfereert nog niet veel opgebracht hebben, en zou een extra wissel voor een Ardennenman, waarover je na de Ronde van het Baskenland meer weet, je normaal meer opbrengen (ik heb het dus enkel over de uitgetransfereerde renner, niet over de ingetransfereerde). Uitzonderingen zijn natuurlijk wissels door blessures of een plan Merlier eventueel (al was dat laatste ook geen supergroot succes door de pech in Bredene). Specifiek voor Mohoric trouwens (waar ik al snel spijt van had dat ik hem niet had), daar zou waarschijnlijk al een dubbele wissel voor nodig geweest zijn voor MSR en dat is nu net iemand die zijn punten dit jaar sprokkelt door een opeenvolging van, waardoor hem van in het begin hebben nog altijd het efficiëntste was.
Los daarvan denk ik dat velen nu voor DVV wel al enkele wissels gaan doen, en dus niet met alles wachten tot na Parijs.
Hoe vroeger je wisselt, hoe risicovoller natuurlijk. Na het openingsweekend hebben heel wat mensen Turner gewisseld voor Wellens - die leverde nog niet veel op daarna. Idem voor degenen die Ganna er in brachten na MSR. Of dat de wissel van Pidcock naar bijvoorbeeld Mohoric goed uitpakt, dat moeten we nog afwachten.
Aangezien jij al 7 renners hebt voor de ardennen, heb je ook de luxe al wat vroeger een transfer in te plannen. Maar daar tegenover heb je waarschijnlijk een minder sterke opstelling gehad in de sprint wedstrijden en de vlaamse klassiekers. Op Pogi na zie ik ook echt geen grote puntenpakkers in jouw lijstje voor de ardennen eigenlijk. En aangezien Pogi in iedereen zijn ploeg zit tegen dan, ga je er ook het verschil niet mee maken.
In een ideale wereld heb je alle puntenpakkers voor de koersen tem Roubaix, en dan vul je je ploeg aan met de puntenpakkers in de Waalse koersen. Heb je de 'foute' renners in je ploeg tijdens de voorjaarskoersen, dan wordt het sowieso moeilijk om het recht te trekken.
Vergeet ook niet de renner die je eruit wil halen e, want die kan ook terug een superdag hebben en top 3 rijden terwijl je dan hem eruit hebt gehaald voor een renner wat punten kan pakken. Daarom zit ik nog altijd met het dilemma Madouas-De Lie
Zelf de fout gemaakt om Pogacar er niet van in het begin bij te hebben. Nu al koers na koers dat ik denk ''voor de ronde breng ik Pogacar erin''. Als ik dan zie welke transfers ik moet opofferen om hem nu in te brengen vs na Parijs Roubaix, dan ga ik gewoon nog even wachten en hopen dat de andere renners samen nog evenveel of meer halen dan Pogacar in de Ronde. In mijn geval zouden Stuyven en Kristoff sneuvelen voor Pogacar en een 1,5mil renner. Als ik wacht tot na Roubaix, dan hebben Stuyven en Kristoff samen 5 koersen gereden tegenover 1 van Pogacar én kan ik een degelijke transfer (Lutsenko, Martinez, Cosnefroy, Hermans, Evenepoel(?)) doen omdat Van Aert en VDP vrijkomen. Dus in totaal kom ik op pakweg 8 koersen van 3 renners tegenover 1 van Pogacar.
Sneller wisselen kan goed uitpakken, maar lijkt het mij niet waard nu. Enkel Teuns zal erin komen voor De Lie voor de Ronde.
Idd je moet niet al je transfers sparen voor de Waalse