Iedereen klikt zonder twijfels De Lie in zijn ploeg voor 8M. Zeer getalenteerde renner uiteraard met enorm potentieel.
Alleen ben ik niet zo zeker dat hij alle koersen op zijn programma wel evengoed zal kunnen verteren. Naar mijn gevoel rijdt hij toch veel klassiekers dit jaar om vooral ervaring op te doen.
Daarnaast heeft Lotto de laatse jaren toch niet echt de sterkste ploeg naar mijn mening.
Persoonlijk zie ik hem eigenlijk enkel echt kans maken in Kuurne. Le Samyn gaat hij niet meer meedoen. San-Remo, Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen deelt hij kopmanschap met Ewan - die volgens mij niet gaat knechten. Blijven Brabanstse pijl en Roubaix over.
Nemen we hem niet allemaal mee uit chauvinisme?
Leuke discussie! Maar je hebt natuurlijk echt wel een sprinter nodig. Je kan je dan afvragen wie krijgt meer sprintkansen dan de lie? -> jakobsen, merlier, groenewegen, ewan, phillipsen,.. ik denk niet dat die renners meer punten gaan pakken dan de lie. Lotto heeft ook de punten nodig+De lie jong is-> hij zal dus ook sprinten voor vb een 10de plek wat niet elke renner/sprinter zal doen
Ik deel je twijfels. Iedereen lijkt hem te pakken, maar voor de prijs en het programma dat hij rijdt, lijkt hij mij geen must have.
Ik vind het wel goed dat hij 8 mil kost nu. Mocht hij 7 mil waarde hebben, was er veel minder twijfel.
Snap wel niet goed dat iedereen hem als pure sprinter ziet. Ik zie hem eerder als een complete klassieke renner. Lotto toch duidelijk ook als je zijn programma bekijkt. Ik zou er niet van schrikken mocht hij in het openingsweekend 2x podium rijden. Ook wel heel benieuwd hoe ver hij kan geraken in MSR en Roubaix. En dan heb je ook nog de Brabantse pijl die hem echt moet liggen.
Hem niet selecteren vind ik dan toch ook een groot risico.
Volledig mee eens, lijkt alsof lotto hem wil uitmelken(hopelijk niet ten koste van zijn seizoen), maar hij heeft niks van ervaring met echte klassiekers, 8M voor iemand die volgens mij enkel echt kans maakt op overwinning in brabantse, ik twijfel heel hard....dan liever Philipsen die al wat bewezen heeft...
Denk nu niet dat hij Omloop kan winnen, maar in die kleine koersen doet hij altijd mee voor de zege. Denk dat je qua punten per miljoen veel mindere zekere opties hebt.
Vanmorgen gepubliceerd, wel omloop, geen Samyn.
De lie thuislaten zou ik allesinds niet durven, de lie rijd of le samyn of de omloop.. ze gaan hem echt niet in de omloop laten rijden voor ervaring. Punten pakken gaan ze, met de lie ewan en zelfs milan menten hebben ze overal een renner..
In een andere comment merkte je al op dat hij le Samyn niet zou rijden, welke bron heb je daarvoor?
Ik denk dat chauvinisme het ideale sausje is bovenop zijn talent en potentieel waardoor we hem allemaal kiezen. Ik denk echter dat hij niet veel zal knechten omdat 1) lotto er alles aan moet doen om hem nog even te houden 2) beetje gebrek aan speerpunten bij lotto 3) dat niet in zijn karakter zit vermoed ik: recht toe recht aan, letterlijk en figuurlijk (heb je gezien hoe hij gisteren Walscheid bijna omver knalde aan de meet 🤦🏼♂️).
Kortom, ik vind het een risico om hem niet te nemen.