Ik denk eraan om voor de Brabantse Pijl slechts 1 transfer te doen en mijn overige 3 transfers te sparen voor erna, je weet nooit wat er nog kan gebeuren.
Voor deze transfer ben ik aan het twijfelen tussen twee renners:
Cosnefroy en Hirschi
Ik heb het gevoel dat deze twee renners momenteel nog een vraagteken zijn.
Beide rijden de overige vier wedstrijden nog mee en hebben in het verleden al bewezen hier goed in te kunnen scoren.
Cosnefroy heeft een sterke Ronde gereden maar voor de rest zijn de resultaten nog niet super geweest.
Bij Hirschi heb je wat hetzelfde verhaal, de vorm is een vraagteken. Ondanks hij met Pogacar een super kopman heeft, heeft hem dat in de laatste jaren nog niet al te veel tegengehouden om toch een goed resultaat te rijden in Luik bijvoorbeeld. Hij zou ook van extra punten kunnen genieten indien zijn maatje Pogacar wint.
Zouden jullie kiezen om Hirschi erbij te nemen?
Zoals elk jaar verwacht ik dat Cosnefroy piekt richting de Ardense klassiekers. Ik heb hem erin getransferd. Hirschi heeft twee maanden aan de kant gezeten met een venijnige breuk en in Baskenland was hij nooit beter dan middelmatig.
Plus: stevige concurrentie in de pikorde met teammaten als Poga, Trentin, Covi en Ulissi. Die zullen wel niet allemaal elke koers rijden maar ik zie hem bv niet als kopman fungeren als pogi effectief alle drie de laatste koersen rijdt.
Hirschi skippen