Ik heb momenteel 4 renners van 7M (Merlier, Mohoric, Benoot en Kung), mijn volgende renners zijn er van de prijsklasse 3M. Denken jullie dat de kloof hierbij te groot is en wat moet snoeien in mijn renners van 7M?
Persoonlijk denk ik niet dat het écht uitmaakt. De prijscategorieën zijn eerder een indicatie wat Hannes Tahon verwacht van die renner, in combinatie met statuut binnen de ploeg, koersen die ze (mogelijks) rijden, ...
Het kan zowel een strategie zijn om enkel favorieten/zekerheden te kiezen (7M+) of op een breder middenveld te spelen.Alleen zou ik er voor zorgen dat je in elke koers minstens één favoriet hebt, die je als kopman kan aanduiden. Voor de kleinere koersen (Le samyn, Nokere, ...) liggen deze voornamelijk in de 5M categorie, als zijn er zeker ook renners van 7M die hier aan meedoen.
Vaak loont het echt wel om de zekerheden te pakken. Lijkt me dus niks mis mee
Ik had vorig jaar ook geen middenveld en dat pakte toen heel goed uit, maar elk jaar is anders uiteraard.
Persoonlijk denk ik niet dat het écht uitmaakt. De prijscategorieën zijn eerder een indicatie wat Hannes Tahon verwacht van die renner, in combinatie met statuut binnen de ploeg, koersen die ze (mogelijks) rijden, ...
Het kan zowel een strategie zijn om enkel favorieten/zekerheden te kiezen (7M+) of op een breder middenveld te spelen. Alleen zou ik er voor zorgen dat je in elke koers minstens één favoriet hebt, die je als kopman kan aanduiden. Voor de kleinere koersen (Le samyn, Nokere, ...) liggen deze voornamelijk in de 5M categorie, als zijn er zeker ook renners van 7M die hier aan meedoen.
Als de balans in jouw team goed is, zou ik niets wijzigen. De 7m'ers zijn toppers.
Ik zou mss een van de drie downgraden om een middenvelder te krijgen of mss snoeien in de 3m -> 2m om dan een 3m->5m te brengen