ik had dezelfde overwegen, alleen... de kleijn rijdt 4 koersen waaronder 3 NW wedstrijden. Puur sprint is hij snel alleen moet hij snel lossen als de koers te zwaar wordt. argumenten tegen:
1. Nokere, de panne en de scheldeprijs zijn geen garantie op sprint en als er een sprint komt is er nog geen garantie dat hij meesprint.
2. Waerenskjold kan gerust ook scoren in GW of scheldeprijs.
3. Er zijn veel interessante renners voor de ardennen die je er wel graag bij wil. van gils, healy, pidcock, pogacar, evenepoel,skjelmose, roglic,... lijken me meer garantie op punten dan de kleijn.
de afwegen is dus waerenskjold+ ardennen renner tegen de kleijn...
Ik denk dat het beetje accepteren wordt dat je die hebt gemist (door dat pcs zijn programma niet heeft meegeven.)
Parcours van Nokere is zwaarder of vroeger + dat er renners als Kung en Wellens de koers lastig willen maken. Nokere is vaak een groep van 20-40 man die sprint, geen garantie dat hij er bij zit.
Niet vergeten dat koers ook gewoon veranderd is ten opzichte van vroeger. Kuurne was bijvoorbeeld ook altijd een sprintkoers. En geen garantie op sprinten-> kan ingesloten zitten, te ver zitten,... Hij heeft nog nooit iets laten zien in dit type wedstrijden. Hij gaat zeker zijn 3mlj waard zijn en is een heel goeie pick alleen is hij de transfer niet waard vrees ik. (tenzij hij overal top 3 sprint).
2023 nokere-> bleef bijna een groepje weg+ groepsprint van 20 man (wordt ook vaak gevallen in die koers)
2023 De panne-> geen groepsprint
2022 Scheldeprijs-> geen groepsprint
2021 Bredene-> geen groepsprint
De kansen zijn de laatste jaren echt geen 90% meer.
De SP in 2022 was in barslecht weer. Er zijn er toen zoveel afgestapt dat er geen groep meer was om te sprinten. Niemand kon achter Kristoff zijn wiel geraken, Bennett gestorven in hetnwiel van toenmalig ploegmaat (en neoprof?) Meeus...
Dit terzijde 🙂.
Also, wat denken we van Ackerman? Inhalen? Rijdt ook de "sprintkoersen" 😉.
Je hebt grotendeels gelijk maar dat KBK vroeger altijd een groepssprint was klopt niet, dat is een alom verspreidde misopvatting.. ga er de uitslagen maar eens op na van de laatste 20 jaar.
ik had dezelfde overwegen, alleen... de kleijn rijdt 4 koersen waaronder 3 NW wedstrijden. Puur sprint is hij snel alleen moet hij snel lossen als de koers te zwaar wordt. argumenten tegen:
1. Nokere, de panne en de scheldeprijs zijn geen garantie op sprint en als er een sprint komt is er nog geen garantie dat hij meesprint.
2. Waerenskjold kan gerust ook scoren in GW of scheldeprijs.
3. Er zijn veel interessante renners voor de ardennen die je er wel graag bij wil. van gils, healy, pidcock, pogacar, evenepoel,skjelmose, roglic,... lijken me meer garantie op punten dan de kleijn.
de afwegen is dus waerenskjold+ ardennen renner tegen de kleijn...
Ik denk dat het beetje accepteren wordt dat je die hebt gemist (door dat pcs zijn programma niet heeft meegeven.)