Dag iedereen, nog even de rit van deze middag afwachten maar hierna zou ik opteren om De Lie te transfereren voor Pedersen (Ik heb nog 1M) op de bank. Zit ook met Pidcock in men ploeg, wat eerst het plan was voor Pedersen. Maar ik zie Pidcock mss toch meer punten nog opleveren dan De Lie. Wat denken jullie? Voor MSR, na MSR? Dankuwel!!
top of page
bottom of page
Koers is gereden mannen, wat denken we van het bovenstaande? De Lie vrij indrukwekkende training achter de rug maar twijfel wat het zal gaan opbrengen... Pidcock vs De Lie, wie neemt de bovenhand 🤔
De Lie vlamt op zijn eentje van waaier 2 naar waaier 1. Dan ben je dik in orde! Bij mij blijft hij staan.
Ik twijfel over De Lie -> Pedersen (heb 1M over) of Thijssen + Menten -> Pedersen + Scaroni (of andere 2M)
Dit is ook mijn grote dilemma geweest de laatste dagen. Origineel was het plan om Pidcock -> Pedersen te transfereren. Maar nu neig ik naar een transfer van De Lie -> Pedersen. Het spaart mij ook een transfer uit om Pidcock terug te nemen voor de Ardennen. En ik heb het ook wat gehad met zijn drama de laatste weken.
Eerst vind hij het niet de moeite om te sprinten voor ereplaatsen in Omloop nadat zijn team zich voor hem leegrijdt. De manier waarom hij in Samyn in de volgwagen wilde stappen vond ik ook maar niets. Hij gaat zich dan wat aanstellen in Parijs-Nice en achteraan het peloton rijden. Voor vandaag laat hij weten dat hij misschien niet meesprint. DDV zou misschien van zijn programma geschrapt worden. Volgens mij zit hij niet zo lekker in z'n vel, en zonder Florian zal hij het sowieso wat lastiger krijgen in de zware koersen tegen de toppers.
Ik vind het ook een moeilijke want heb twee opties:
Pidcock voor San Remo weg voor Pedersen: Pedersen lijkt me meer punten te pakken in San Remo dan Pidcock, maar om Pidcock later terug te halen voor de Amstel/Waalse/Luik heb je twee transfers nodig. Ik kan ook De Lie wegdoen, maar zie hem in Wevelgem of de Brabantse Pijl nog hoog scoren.
Pogacar na San Remo weg voor Pedersen: Je mist de punten van Pedersen in San Remo, maar hebt daarna nog enkele miljoenen over op de bank die je later nodig hebt om Pogacar/Evenepoel/Roglic/Skjelmose te halen.
Ik ben steeds meer en meer naar de tweede optie aangezien ik een transfer uitspaar naar de Ardennen toe en er waarschijnlijk nog wel een topper zal uitvallen.
Als je het doet, doe het dan na de koers van vandaag maar voor MSR want als er daar 1 sprinter blijft aanklampen dan zal het Pedersen zijn. Ik geloof in zijn kansen. En heb hem al.