Leuk spelletje die wielermanager maar het feit dat alles voorgekauwd wordt door Leadout zorgt bij mij wel voor een domper.
Reeds jaren speel ik mee, en heb er veel extra plezier mee beleefd, tijdens het kijken naar de koersen.
Wat me echter vaker en vaker tegen de borst stoot is het voortijdig uitbrengen van andermans wielermanagersteams, het publiceren van lijstjes met rennersprogramma's en godbeterd de beste 2 en 3 miljoentjesrenners.
Met al deze info worden de lijstjes eenheidssoep, copy's van elkaar. Bij wijze van spreken kan een 4jarige, die nog nooit een koers zag, een team bij insturen die sterk zal gelijken op dat van een ervaren wielermanager, gewoon door door die lijsten te gaan.
Bref... Het plezier is wat aan het wegebben bij mij!
Met alle tips die gegeven zijn voor renners op de blog en tijdens de podcast zijn er misschien wel 50 namen genoemd. Het is dan aan iedereen zelf om te beslissen welke renners hij kiest. En uiteindelijk haalt er dan toch nog een 2miljoener die nog nooit genoemd was een grote hoeveelheid punten op zondag. Ik zie wel dat er door het forum veel teams in dezelfde richting evolueren, maar dat is dan ook doordat mensen advies vragen van anderen die dan weer in de richting van hun mening sturen, enz.