Los van de prijzen, wie zijn jaar zal het worden denken jullie?
Het is duidelijk dat MVDP veel zal wegkapen, maar een paar tredes daaronder; wie zijn voor jullie mogelijke verdere ontbolsteringen? Ik zie vooral veel potentieel in renners die vorig jaar de nodige pech kenden. In eerste plaats denk ik aan Ben Turner, hij had vorig jaar een pechjaar met een vroege val met opgelopen schade, de Turner van '22 kregen we niet te zien, terwijl hij wel nog degelijk het potentieel heeft, daarnaast lijk Narvaez ook een mooie. Daarnaast denk ik ook aan Girmay, hij zal een mooi(er) jaar rijden, alleen zal hij nog een té stevig prijskaartje krijgen; alleszins voor 6m gaat hij altijd mee bij mij. De Lie zal zeker een klassieker winnen, maar ja iedereen zal hem wss toch nemen. Ik denk dan ook aan Tim Wellens, nu dat Pogacar meer koersen skipt, zal hij meer zijn kans krijgen.
Benieuwd naar wat de Belgische ploegen gaan doen. Vorig jaar 'comeback' lotto en spirit zit blijkbaar goed dit jaar bij mijn favoriet ploegje SQS. Daarnaast kijk ik ook uit naar de vele jonge talenten die wel eens kunnen verbazen zoals: Pithie, Laurence, (Morgado), Magnier, Van Uden, Lamperti, Mayerhofer, Vacek (zo kan ik nog wel effe doorgaan) ....
Onder de goedkopere sprinters vallen Cav (5) en Van Uden (4) op, maar die rijden Milano-Torino dus dan kan je Nokere en Bredene al schrappen. Jammer.
Lamperti gaat ons verrassen in KBK en Nokere?
Gautherat
Zingle
Gregoire
Albanese (eerste keer vlaamse klassiekers)
Aranburu
Lazkano
Zana
Tiller
De bondt
Strong
Gee
Pithie
Oldani
Hirschi (als je hem hierin nog kan noemen)
Van poppel haalt ook wel altijd resultaten hangt van kostenplaatje af.
Kielich in de kleine koersjes mss
En als Cuja ook meedeed aan de voorjaar klassiekers ook zeker Leitao (heerlijke hardrijder, raar dat hij nog bij Cuja zit :( )
Ik ben benieuwd naar Pollit en de nieuwe italiaan van QS. Kan patje zijne magic nog eens laten werken op een ongeleid projectiel of niet ? Daarnaast is Mohoric als hem veel koersen rijdt zo wel eens ene die wel wa punten kan pakken, die gaat er altijd voor.
Ben zelf ook wel benieuwd naar wat Milan en Zingle dit jaar (in de klassiekers) laten zien.
Vorig jaar beide een grote stap gemaakt maar vielen nog wat tegen in de klassiekers, eens kijken dat ze dit jaar hier wel kunnen 'shinen'
Ik zal alvast de witte merel voor de wielermanager 2026 bekend maken: Sente Sentjens.
Die voor dit jaar en volgend jaar houden we voor onszelf voor de sport en om de competitiegeest hoog te houden.
Oscar Onley? Hoe lang zal hj buiten strijd zijn?
Ben benieuwd of Ben Turner gaat gekozen worden haha. Om het bij Belgen te houden lijkt Florian Vermeersch me veel punten te gaan pakken en Timo Kielich een paar mooie ereplaatsen zal scoren.
Narvaez zijn vrouw zou blijkbaar hoogzwanger zijn. De vraag is of hij echt veel koersen gaat rijden.
Ben benieuwd naar Gregoire.
Ik wil hier toch even iets serieus posten ook.
Met de afwezigheid in veel voorjaarskoersen van Pogiboy is het goed opletten voor UAE, daar rijden wat renners rond die dik kunnen scoren met hun kopmanrol. Molano als engie sprinter in de ploeg, Hirschi die vrij constant op hoog niveau presteert, Politt, Wellens. Ook Hodeg is terug uit langdurige blessure.
Los van de renners die bijna iedereen neemt, ben ik vooral benieuwd naar renners zoals Magnus Sheffield, Healy
Wat is het nut van dit spel als iedereen zijn dark horses gaat opzeggen, eindstand iedereen heeft dezelfde ploeg op een paar na
Carapaz zal na een pechjaar furore maken in het voorjaar door de Strade Bianche op zijn naam te schrijven en nog 3 goeie resultaten te rijden in de Waalse klassiekers.
Jordi Meeus
1 naam: Oier Lazkano
Ik denk dat Mohoric echt een topvoorjaar gaat rijden
Sheffield