Aan iedereen die vraagt of je Pogacar moet komen dan wel Skjelmose/Cosnefroid/...
Het antwoord is zeer simpel: ALTIJD Pogi kopen. Ik had vorig jaar hetzelfde dilemma waarbij ik twijfelde tussen Remco die enkel LBL ging rijden, of een subtopper die de 4 deed. Ik koos toen voor ik denk Teuns, en baalde als een stekker toen die absoluut geen 125 punten haalde, en Remco probleemloos LBL won. Ik verwacht dit jaar eenzelfde patroon: Skjelmose/Cosnefroid/Ayuso/Teuns/VanGils...: allemaal steengoede renners, maar veel onvoorspelbaarder gezien aan elkaar gewaagd. Pogi steekt er zodanig bovenuit dat hij quasi zeker meer punten zal pakken tijdens die ene rit, die ook nog eens zwaarder doorweegt.
Enige nadeel is wel dat je gedwongen wordt tot "negatief" supporteren tijdens Amstel en Waalse Pijl :)
PS: Ik sta in de top 250 met nog 2 transfers en leef aldus op goede hoop 😍
Als je 4 transfers hebt kun je pogacar erbij nemen voor de zekerheid. Met 2-3 transfers zou ik het risico nemen om pogacar niet te nemen. Ik neem Skjelmose en van Gils nog. Voor derde transfer heb ik getwijfeld over pogacar, maar ik heb gisteren cosnefroy ingebracht en kopman gemaakt omdat ik weinig bezetting had en een risico wou nemen om mijn mini-competitie nog te winnen. Dat heeft 85 pnt opgeleverd. Ik acht de kans reëel dat skjelmose, van Gils en cosnefroy in mijn geval meer gaan opbrengen als pogacar.
Ik ben vorig jaar ook nog met een ultieme sprong de top 10 binnengevallen door evenepoel te zetten, maar dat was toch ook gewoon deels geluk dan pogacar wegviel zodat ik 125 punten verschil kon maken in plaats eerder 75 punten. Ik ga wellicht pogacar deze keer ook zetten maar zo'n zekerheid geeft dat nu ook weer niet imo.
Als je bv Pidcock, Skjelmose,van Gils,Healy en/of Teuns al hebt is waarschijnlijk Pogi de beste keuze. Anders kunnen die mannen idd net iets meer punten leveren.
Waarom spreekt iedereen hier altijd over 125 punten? De realiteit is 100 punten + 25 kopmanpunten. Maar dan vergeet iedereen precies dat je zonder Pogacar ook een kopman kan nemen die 2e kan finishen en 20 kopmanpunten kan scoren. In dat geval verschuiven 20 van de punten van Pogacar gewoon naar een andere renner. Pogacar scoort in het beste geval dus 105 punten. In de laatste 3 koersen finishte Pidcock vorig jaar 3e, 18e en 2e (137 punten). Skjelmose 8e, 2e en 9e (104). Healy 2e, 32e en 4e (120). Skjelmose zat er dus 1 puntje onder maar de andere 2 zitten er ver over. En als je Strade gezien hebt dan weet je dat Pidcock opnieuw goed gaat zijn in Amstel & LBL die een gelijkaardig parcours hebben. Skjelmose is dan weer top op echt steile stukken dus Waalse Pijl is ideaal voor hem. Van Gils strandde vorig jaar op 58 punten maar was dit jaar top in Strade, verwacht hem dus maar in de top 5/10 voor Amstel & LBL.
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat minstens 2 van Pidcock, Skjelmose en Van Gils het beter meer punten gaan scoren dan 105. Pogacar is kiezen voor zekerheid, als je echt sprongen wil maken dan moet je volgens mij voor de andere mannen gaan. Dat betekent niet dat je nu nog voor een Cosnefroy of Teuns moet gaan, want die zijn gewoon niet goed genoeg om 3x top 10 te rijden. Als je ze voor Brabantse had genomen dan zie ik het eigenlijk wel nog goed komen om die 105 te halen.
Cosnefroy ondertussen al 85 punten opgeleverd
En wie heb je nog voor de komende koersen en wie ga je nog inbrengen
Zelfde redenering; vorig jaar met Gaudu zat ik daar ook zonder Evenepoel haha