dat was ook mijn eerste idee, maar ga nog eens de hele puzzel moeten overzien qua budgetten voor wie ik in de Ardennen wil intransfereren - misschien dat ik Pidcock gewoon ga laten staan...
nog even afwachten rond De Lie en Kung, om hen eventueel te wisselen ipv Pidcock
Klopt, blijft altijd een gokje; Benoot stond vorig jaar in mijn ploeg en hij had goed opgebracht. Dit jaar had ik hem eerst ook in mijn beginteam staan, maar door zijn valpartij voor openingsweekend heb ik hem eruitgehaald. Hij zal wel gemotiveerd zijn om iets te laten zien na de stage, maar natuurlijk hebben ze veel speerpunten bij Visma. We hebben nog even tijd om te beslissen...
De Lie ga ik wellicht toch behouden, want hij rijdt nog wel wat koersen voor zijn 8M.
Küng heb ik niet, dus zal het Pidcock worden normaal.
Je kan wel een puzzel op voorhand leggen budgetgewijs, maar meestal gebeurt er wel iets (valpartijen, andere programma's,..) waardoor je toch de plannen moet wijzigen...
Opties die ik 100% zeker zou overwegen zijn Pedersen-Merlier als je die nog niet hebt. Verder lijken Hirschi (vooral met oog op Ardennen), Matthews te overwegen opties. Matthews wordt niet zo heel vaak genoemd maar zie ik echt wel als een underdog in Milaan-Sanremo, Brabantse pijl, amstel.
Pidcock zie ik toch wel meer punten pakken in de Amstel, Hoei en Luik dan Matthews. De punten van Matthews in San Remo mag je niet meetellen want dan moet je de transfer vóór San Remo doen, je kan ze niet alletwee tegelijk hebben. Ik laat Pidcock staan.
Ik zou dan precies iemand nemen die ook nog de waalse klassiekers rijdt en iemand waarvan je denkt dat die op die 3 (een waals type zal PR sowieso niet rijden en ook niet alle vlaamse doorgaans) wedstrijden dat hij rijdt minimaal 80 punten kan sprokkelen. Wisselen naar een vlaams type kost je 2 transfers maar als je iemand zou kunnen bedenken die 150-200 punten kan pakken in de resterende vlaamse koersen is het nog wel enigszins rendabel. Ik kan in beide gevallen niet zomaar iemand van het schap nemen op de moment eerlijk gezegd, misschien MSR zelf nog maar afwachten en eventueel zelfs overwegen om Pidcock te laten staan. Ik heb misschien wel niet veel recht van spreken deze editie want mijn ploeg doet het wel heel erg slecht 😅.
Ik had ook (met 1M budget na PR) de transfers van Remco en Pidcock 'gepland' ipv Laporte en Philipsen. Zag wel dat Philipsen nog AGR rijdt (wellicht in dienst van MVDP). Zou Jasper zelf nog iets kunnen presteren in Amstel? Anders zou Pedersen eruitgaan met Laporte, maar wel 1M tekort dan... Dit allemaal in de veronderstelling dat Wout de Amstel nog rijdt, want anders is er zeker genoeg budget.
Ik haal Philipsen er sowieso uit voor de amstel om Remco + een deftige tweede te kunnen nemen. Buiten 10 teampunten als vdp nog eens uitpakt zie ik Philipsen geen punten halen, eerder gelost zijn op 80 km van de meet.
Zal ook afhangen of hij Bredene nog toevoegt aan zijn programma, dat is weer een mogelijke top 3 plek extra. Dan lijkt het me wel de moeite om Merlier te nemen en niet al de transfers op te sparen voor de Ardennen. Want ik weet niet of transfer 4 en 5 dan evenveel punten gaan kunnen opleveren in de Ardennen dan Merlier in de 4 sprintkoersen en Gent Wevelgem
Op dit moment zou ik Pidcock er ook willen uitdoen na MSR.
Mijn mogelijke vervangers zijn momenteel Powless, Benoot of Hirschi.
Afhankelijk van jouw ploeg lijkt Van Baarle mij ook een optie
Opties die ik 100% zeker zou overwegen zijn Pedersen-Merlier als je die nog niet hebt. Verder lijken Hirschi (vooral met oog op Ardennen), Matthews te overwegen opties. Matthews wordt niet zo heel vaak genoemd maar zie ik echt wel als een underdog in Milaan-Sanremo, Brabantse pijl, amstel.
Ik zou dan precies iemand nemen die ook nog de waalse klassiekers rijdt en iemand waarvan je denkt dat die op die 3 (een waals type zal PR sowieso niet rijden en ook niet alle vlaamse doorgaans) wedstrijden dat hij rijdt minimaal 80 punten kan sprokkelen. Wisselen naar een vlaams type kost je 2 transfers maar als je iemand zou kunnen bedenken die 150-200 punten kan pakken in de resterende vlaamse koersen is het nog wel enigszins rendabel. Ik kan in beide gevallen niet zomaar iemand van het schap nemen op de moment eerlijk gezegd, misschien MSR zelf nog maar afwachten en eventueel zelfs overwegen om Pidcock te laten staan. Ik heb misschien wel niet veel recht van spreken deze editie want mijn ploeg doet het wel heel erg slecht 😅.
Nu al eruit voor Merlier.
Hangt van uw team af en/of je al andere transferplannen hebt etc...