Kunnen we voor de volgende managers aub eens iets doen aan de puntendeling ? Teuns die 15de wordt heeft amper 6 punten en krijgt zelf maar 3 punten meer dan Mvdp die 22ste wordt.
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Opmerkingen (32)
bottom of page
Gewoon even ter info:
ik heb gisterenavond op mijn gemak de lijst van 4M-renners eens overlopen. Dat zijn er een stuk of honderd. Daarvan zijn er eigenlijk maar 2 hun geld waard: Consonni en Naesen. Volgend jaar sla ik die categorie gewoon over.
Conclusie over de lead out van de wielermanagers :Het zijn 4 bollebozen die altijd met statistieken werken en te individualistisch zijn .Wielrennen is wetenschap op basis van berekeningen,maar uit de intuïtie van de renners zelf, de renners (peloton).maakt de koers .Die kleine garnalen zoals een mozatto of andere kan je niet voorspellen ,vorig jaar had ik die wat reed hij niks nada ,nu had ik mozzato maar gehad dan je weet wel misschien .Het mooiste voorbeeld was zondag in de AGR.niemand durfde aanvallen tot dat er een groepje op kousenvoeten wegreed daar had hij bij kunnen zitten maar hij zei foert .Dat is de essentie van deze sport. zondag zal hetspektakel met Pogacar die doet niet liever dan aanvallen en daar onze Remco erbij dan was het helemaal top ,die heb ik gemist in AGR jullie niet?De grote 3 of 4 die maken het wielrennen mooi weg met de berekeningen .Daar hou ik van .
Hannes Tahon duiveltje doet al gaat dat in orde brengen! voor giromanager.We hebben tijd genoeg!
Niet alleen de puntenverdeling is iet wat vreemd, vooral ook de prijzen van de renners. De duurste renner is 6x de prijs van de goedkoopste (12m vs 2m). Terwijl als zo'n 2M renner 1/6e van de punten behaald als een topper hij eigenlijk een mooi voorjaar heeft gehad. Bijvoorbeeld: MVDP behaalde 374 punten. Een 2M renner moet 62 punten halen om even interessant te zijn om te kiezen - wat quasi nooit gaat gebeuren. Voor de middelklas (4M tem 7M) renners ligt dit plafond nog veel hoger om in dezelfde 'interessant-om-te-kiezen' categorie te vallen. Je moet al 2 exceptioneel goeie middenmotors hebben om een mvdp + random 2M te verslaan qua punten.
Hierdoor krijg je gewoon heel veel op elkaar lijkende teams waarbij de verschillen heel klein zijn. In de grote rondes wordt dit nog eens versterkt doordat je transfers hebt gecombineerd met te hard doorwegende eindberekening.
Met bvb 10 transfers zou je ook iets meer wieler manager kunnen zijn. Een voorjaarsploeg verandert toch wel degelijk van de Omloop t/m LBL. En ieder jaar heb je wel uitvallers en tegenvallers. Dat zou je dan op kunnen lossen met meer transfers. Als tegengewicht zou je dan bvb de resterende transfers in kunnen wisselen tegen punten, na LBL. Voor iedere resterende transfer krijg je nog 50 punten, ik zeg maar wat. Aan de andere kant vind ik de huidige format ook wel wat hebben, in al zijn eenvoud. Zijn de transfers op en ligt de helft van je team in de ziekenboeg, pech gehad.
Huidig systeem lijkt inderdaad niet altijd fair maar is met 95000 inschrijvingen waarschijnlijk nodig om ex aequo’s te vermijden. Nu zorgt de toevalstreffer in je ploeg voor de afscheiding met het pak…
De puntendeling is inderdaad niet helemaal correct voor de subtoppers. Die worden karig beloond. Ik herhaal wat ik hier in februari ook al eens heb gezegd: een renner van 2M wiens ploegmaat wint krijgt evenveel punten als iemand die een mooie koers rijdt en tiende wordt.
Ja bij sporza gebruiken ze de formule (max punten) * 1,22 ^ (1-pos) formule, exponentieel dus en veel te drastisch in het begin om dan tegen het einde zodanig uit te vlakken dat er praktisch geen verschil meer is tussen plekje 14 en 25. Ik heb eens een soort van logaritmische verdeling voorgesteld (hebben dat compleet genegeerd trouwens) die iets meer lijkt op die van de gouden klassiekers, dan heb je in een monument nog 33 punten voor plekje 10 ipv 17. Bij sporza wordt elke vorm van creativiteit de mond gesnoerd omdat je renners nodig hebt die top 7 rijden, alles daarachter is om te bleiten qua punten. Bij de grote ronden komt daar dan ook nog eens die 400 eindpunten bij als GC punten voor de eerste, ook dit nodigt uit tot saai gedrag want een groene trui et cetera brengt maar 100 punten op en een vrijbuiter moet al 3 ritten winnen om er aan uit te kunnen. Maar goed ik vrees dat er weer niks zal veranderen dit jaar, jammer.
Vind dit inderdaad ook wel niet zo handig, bij goudenklassiekers krijg je bijvoorbeeld voor plaats 13+14 iets meer punten dan plaats 4, waar bij Sporza plaats 13+14 niet eens een derde van de punten van iemand die 4e wordt pakken.
Daardoor leunt het spel hier ook wat meer naar een ‘gelukstreffer’ dan constant in de punten rijden
Er klopt idd iets niet, het is niet zo heel eerlijk waarbij alleen uitschieters beloond worden.