In de zoektocht naar dark horses voor 3 miljoen zie ik op dit forum vaak de naam van Laurence Pithie (Groupama-FDJ) passeren. Hierbij heb ik echter nog niemand zien vermelden dat hij niet eens kan deelnemen aan Nokere, Bredene en de Scheldeprijs aangezien Groupama-FDJ of de continentale ploeg van Groupama-FDJ daar niet aan de start zullen staan (zie ProCyclingStats).
Momenteel staat hij enkel aan de start in Kuurne en Le Samyn en zijn dit volgens mij de enige koersen waar hij in het voorjaar echt punten kan scoren voor de wielermanager.
Hierdoor lijkt het mij een groot risico om Pithie te nemen en zullen andere renners van 3 miljoen meer punten scoren. Om deze redenen ga ik hem waarschijnlijk niet nemen.
Zijn jullie het hiermee eens of denken jullie dat hij in Samyn bijvoorbeeld top 3 kan rijden en het daardoor misschien wel waard is om hem te nemen?
Ik heb hem niet maar kan top 5 sprinten in Samyn. Mss dat hij de panne, DDV en GW doet. Als hij daar eens een goede sprint rijdt is hij zijn plek meer dan waard. Dus een slechte gok is hij zeker niet. Sprint is onvoorstelbaar.
Als hij nog kan verbeteren tov de tour down under kan hij in die 2 koersen allebei top 5 rijden wat hem meteen 1 van de bese 3mtjes maakt
Ik heb om diezelfde reden gisteren ook Laurence P. geruild voor A. Laurance. Die rijdt voorlopig dubbel zoveel koersen.
Luke Lamperti rijdt tot nu toe ook niet veel maar volgens mij meer kans op een goede uitslag dan Pithie.
Ik zou trouwens niet te lang peinsen over de kleintjes.
is al meerdere keren vermeld hier om Pithie niet te nemen om die redenen idd. mensen blijven koppig