Bij deze mijn voorlopig team.
Ikzelf ben wel fan van het plan Pogacar enkel en alleen om de reden dat we 5 transfers hebben. Daarom staat hij alvast in mijn team en ben ik van plan na MSR Pedersen erin te doen. Voor mij is Pogi zonder pech toch echt wel topfavoriet in Strade en rijdt hij top 5 in MSR wat toch voor heel wat punten zorgt. Risico is dat Pedersen San Remo een podium rijdt, maar dit risico hoort bij het spel. In geval van pech bij Pogi heb ik mijn joker achter de hand. Richard Carapaz zal iedereen verbazen in de Strade en achteraf heb ik hem nog achter de hand als differential pick voor de Waalse. Hij rijdt normaal 5 koersen. Ook voor de Waalse neem ik de talentvolle wittekop Van Gils.
Voor de rest heb ik gekozen voor consistentie met toppers in de 7-12 mil regio om de balans te houden met als verschilmaker kasseivreter Kung. Met de transfer Pogacar > Pedersen zal ik nog 3 mil in de bus hebben om een extra transfer te hebben in geval van blessures of om te kijken wie echt in vorm is voor de klassiekers na San Remo. Zo hou ik nog 3 transfers voor de Waalse.
Jente Biermans is mijn tweederangssprinter voor koersen als Le Samyn, maar wees niet verbaasd als hij resultaat rijdt in grotere koersen!
Bij de categorie 2 miljoens hou ik nog even mijn witte parels in hun schelp en staat voorlopig de Italiaanse Z-brigade in de wachtrij.
Alleen jammer dat Carapaz minder koersen rijd dan je denkt.
Eindelijk iemand met verstand van wielrennen
Heel leuk he die carapaz maar hij wordt wel gewoon geklopt door continentale ploegen in colombia
Ik vind het een zeer mooi team! Het geloof in Carapaz is terecht want ik geloof er wel in, alleen durf ik dat risico niet te nemen in tegenstelling tot jou maar jij bent het wel aan jou status/naam verplicht ;). Ikzelf was lange volger van dat Pogi plan, alleen durfde k het toch maar niet met Pedersen die me evt nachtmerries zou kunnen bezorgen.