Hij legt de focus op het tweede deel van de Vlaamse klassiekers, meer specifiek RVV en Parijs, en bouwt zijn vorm op naar dit punt. Samen met het feit dat je met Laporte, Van Baarle, Benoot, Jorgenson en Tratnik in het team zit, lijkt het mij niet zo onwaarschijnlijk dat één van hun kan/mag gaan voor winst in het openingsweekend. Vooral omdat Wout zijn tactiek nu is van niet constant "net niet" te rijden zoals vorig jaar, maar volledige focus op enkele koersen.
Ik denk eraan om te starten met Pogacar en na MSR te wisselen met Van Aert (+1M). Meestal rijdt Wout nog wel rond de 10e plaats als hij niet vol voor winst gaat, maar die +-30 pt wegen niet op tegen potentieel 180 pt waar Pogacar voor rijdt. En door hiervoor maar 1 plaats te gebruiken, hou ik meer budget over om extra renners à la Mohoric, Merlier, Girmay, Stuyven mee te nemen.
Iemand die ook dat idee heeft?
Renners die strade kunnen winnen zijn beperkter in keuzes dan de gok van het Nieuwsblad.... Daarom geen Van Aert bij mij en iets meer renners met enorm potentieel in Strade.