Ik moet pogacar niet transferen ,ik heb al in mijn team ,ik spreek voor degene die Pogi niet hebben .Als ze willen transferen doen zou ik zeggen omdat het pogacar is. Je kan Van gils en Hirschi of andere inbrengen maar de Sloveense wonderboy geeft dan toch rust. We hebben 5 transfers ,2 minder is niet zo erg .Ik doe ook mee aan de Goudenklassieker van HLN en daar heb ik 2 ploegen en maar 3 transfers ,1 met Pogi en 1 zonder Pogi ,het is een test ,welke ploeg gaat het beste zijnJe moet kennis hebben van het spel ,maar er is geen exacte wetenschap..
Een exacte kennis heb je ook niet want pogacar kan maximaal 230 punten opbrengen in die 2 koersen, en teampunten mag je niet meetellen want die heb je ook zonder pogacar.
Als je pogacar in uw startteam hebt ga je er sowieso profijt van hebben want er is raar gekoerst in het openingsweekend waardoor de punten bij de meesten zonder pogacar vrij pover zijn. Als je echter nu pogacar rendabel wil inbrengen zonder reserve geld moet je wva en iemand genre de lie er uit doen en dan pogacar en iemand genre van gils er in zetten. Na MSR moet je dan pogacar terug naar wva doen dus 3 transfers weg. Best case raap je 250 punten met pogacar en van gils in de vlaamse koersen en dat moet je opwegen tegen 2 transfers (als je sowieso van gils in waalse zou pakken) en hetgeen een de lie nog zou opbrengen. Stel dat de lie nog 100 gaat opbrengen (lijkt mij niet heel gek), dan moeten 2 waalse mannen nog 150 punten rapen op 3-4 wedstrijden om het best case poggy scenario te overtreffen. Het is dus geen heel slecht idee om het te doen maar het is sowieso geen wonderoplossing en de kans is vrij bestaande dat je er verlies mee lijdt. Maar iedereen doet wat hij wil natuurlijk het kan een tijdelijke boost geven aan je vertrouwen omdat je nu tijdelijk wat gaten kunt toerijden om daarna wellicht terug te moeten lossen 😅.
Dat is juist. Het is het karakter dat bepaalt voor de sprong ,als je het niet probeert dan heb je achteraf spijt en als ik moet kiezen 1naam daar mag je zeker van zijn dat het de moeite is om het wagen :POGACAR. Als het pakt winst in de strade en MSR dat zijn 250 punten.a.u.b.+ punten voor Wellens erbij .🤐
Als je pogacar nu nog er in moet krijgen zonder voorafgaand plan moet je ofwel 3 transfers verschijten en 2 afdankers nemen ofwel 2 maar dan minstens 16M dus 2 toppers er uit. Ik zou dat nooit doen, pogacar heeft ook geen competitie in de benen wie zegt dat die de strade en MSR zomaar wint.
Bedankt om deze poll te maken gisteren, Olivier Goossens!
Nu weten we ook wat het forum gisteren dacht over onze geargumenteerde discussie gisteren in andere post.
Blijkbaar toch 75% afwachters en slechts 25% met risk/reward- gevoel.😀
We zullen zien wie uiteindelijk de beste beslissing heeft genomen.
Ik heb net 2 transfers gedaan:
Wout > pidcock
Kung > powless
Na MS:
pogi > wout
Gokje i know.. ;)
Ik moet pogacar niet transferen ,ik heb al in mijn team ,ik spreek voor degene die Pogi niet hebben .Als ze willen transferen doen zou ik zeggen omdat het pogacar is. Je kan Van gils en Hirschi of andere inbrengen maar de Sloveense wonderboy geeft dan toch rust. We hebben 5 transfers ,2 minder is niet zo erg .Ik doe ook mee aan de Goudenklassieker van HLN en daar heb ik 2 ploegen en maar 3 transfers ,1 met Pogi en 1 zonder Pogi ,het is een test ,welke ploeg gaat het beste zijnJe moet kennis hebben van het spel ,maar er is geen exacte wetenschap..
Kung transferen waarom? Voor hetzelfde geld ,kijk vorig jaar,als hij bv. een 5+6 of een 4 plaats haalt .
De tweede optie zou beter "ja, ik kies voor een grotere risk/reward"zijn.
Discussie in de andere post heeft 2 goede argumenten vind ik. De keuze zal denk ik bepaald worden door jouw karakter/profiel.