Oorspronkelijk plan was pidcock naar Merlier na san remo, maar zal pidcock wel iets rapen tegen vdp pogi en pedersen?
De vraag is dus wie het meest punten scoort, Merlier in Nokere (niet World Tour koers maar grote kans op podium) of pidcock in san remo (monument maar zie ik geen top 5 rijden)
Ik doe hetzelfde Merlier er gisteren in voor Pidcock. Had mss wel beter nog gewacht tot dag voor Nokere, weet nooit dat ie valt in Tirreno...
Het ding is ook dat je Merlier eigenlijk al zou moeten nemen voor MSR. Want dan rijdt hij normaal al 2 sprintkoersen mee. Maar de vraag is dan inderdaad of hij meer punten zal rapen dan een 8M renner en het de transfer waard is.
Ik denk dat de afweging veel complexer is dan louter Nokere en MSR te vergelijken.
Als je Pidcock houdt dan heb je de punten van MSR en de punten die hij scoort in Amstel en Ardennen. + je spaart 1 of 2 (als je Pidcock nadien terug breng) wissels uit.
Als je Merlier neemt dan heb je Nokere, Brugge De Panne, GW, Schelde en wsl ook Bredene. Maar je hebt er 1 of 2 wissels voor nodig om nadien Pidcock (of een andere Ardennen renner te nemen)
Ik zit met hetzelfde dilemma. Zou Merlier Bredene-Koksijde ook nog meerijden? Voorlopig heeft SQS nog geen startlist opgegeven.
Wie zegt dat vdp zomaar wint? Ze gaan hun dit jaar niet laten verassen door hem..