Deze renners komen inderdaad al 200 keer voor in de onderstaande peilingen
Echter is dit mijn laatste transfer, de overige namen die worden genoemd zijn uitgesloten of heb ik al.
Vandaar dat ik exact naar deze vergelijking peil, tussen Van Gils en Pogacar.
Ik heb met een volwaardig 'ardennen'programma al Skjelmose, Cosnefroy, Benoot, Pidcock, Mohoric en MVDP.
Naar wie gaat jullie voorkeur?
Stel je vraag
Van Gils (3 ritten)
Pogacar (1 rit)
Vergeet niet dat Van Gils aan de start van Strade zei dat hij gekomen was voor top 5 en uiteindelijk als 3e over de meet kwam. Het parcours van Strade is met uitzondering van de gravel uiteindelijk ook niet zo heel anders dan Amstel en LBL. Ik ben er zeker van dat hij met dezelfde torenhoge ambities naar de Ardennen komt. Zolang hij één keer top 5 rijdt en de rest in de top 10 belandt gaat hij hoger scoren dan Pogacar zijn plafond van 100 punten.
Oke bij Pogacar mag je de kopmanpunten niet vergeten in LBL (tot 25 extra) maar uiteindelijk zijn er met Pidcock, Skjelmose en MVDP genoeg andere kandidaten voor het kopmanschap daar. Zelfs als Pogacar LBL wint, pak je met een van die andere mannen mogelijks de 2e plek en loop je maar 5 kopmanpunten mis. Als Van Gils dus meer dan 105 punten scoort heb je een goede zaak gedaan. Dat lijkt me wel haalbaar en alles wat hij meer scoort is bonus. Maar het is niet omdat hij het kan dat het ook gaat gebeuren, vorig jaar werd hij 7e, 8e en 11e en dat leverde slechts 58 punten op. Maar hij lijkt dit jaar toch nog veel sterker te zijn geworden vorig jaar dus ik zie het wel gebeuren.
In het kort: Pogacar is kiezen voor zekerheid, Van Gils is high risk/high reward. Ik ben alleszins blij dat ik ze allebei kan nemen.
Dit was een poll die ik enkele dagen geleden had gedaan. peiling is tamelijk gelijklopend dus is ook durven gokken volgens mij. Ikzelf heb ook het risico gepakt door Van Gils te kiezen
Pogacar omwille van de enorme concurrentie voor Van Gils en je wilt natuurlijk de uitschieters hebben, ik neem beiden wel.