Welke blessure was het ergst bij Van Aert? Die van vandaag of die van 2019 in de Tour de France, toen hij in een tijdrit in de dranghekken reed.
Kan iemand hier een poll voor maken, ben net terug van Wielerclub Wattage in Roeselare, maar heb geen computer bij.
Wat is het nut van deze blessures te vergelijken?
Van 2019 dat was horror.
Dat opengereten been was by far het ergste, dat zou in de meeste gevallen einde carrière zijn geweest. Deze blessure zal vooral mentaal zwaar zijn maar dat been moet mentaal veel zwaarder zijn geweest omdat het niet zeker was dat hij ooit nog op niveau zou kunnen zijn. Nu is het vooral kut dat hij wellicht 3-4 maanden van het seizoen kwijt zal zijn en misschien de OS moet missen, maar die zal er wel weer staan ergens dit seizoen.
Ik denk dat (ondanks de sterke mentale weerbaarheid van wva die hij getoond heeft in het verleden) dit in t koppeke niet snel zal goed komen. Al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk heb. De miserie stopt nu eenmaal niet bij hem richting zijn grote doelen. Fysiek denk ik dat de impact wel zal "meevallen" tov zijn val in de tour. Benoot rijdt ook rond met gebroken ribben en dat lijkt aardig te lukken (wat een harde mannen zijn dat toch) en een sleutelbeenbreuk lijkt bij die profs toch ook altijd relatief snel te genezen.