Ik zal blij zijn dat het zondagavond is ,dat we de knop kunnen resetten naar het laatste luik.Ik zeg het koers per koers zien en nog niet richting ardennenklassiekers kijken.
Dus je deelt de mening van MVDP: ik denk dat het inderdaad niets gaat uithalen ,ik ben alleen voor omwille dat de snelheid zou minderen maar als je de kaart goed bestudeerd dan schuif je het probleem maar op dan is de mening van de zweetdief wel een zeer goeie.Want ze gaan met allen van voor willen zitten en de andere staan stil.
Het is het kleinste kwaad volgens mij, de beste (voorlopige op korte tijd) optie maar niet zonder gevaren, integendeel. Maar die gevaren liggen op veel plaatsen en zijn onvermijdelijk in het wielrennen.
De optie om een hele blok om te rijden om dan iets eerder links op te draaien was een betere optie, dan hebben ze toch nog iets of wat snelheid voor dat ze er aan beginnen en zijn de bochten minder bepalend, nu gaat iedereen te zenuwachtig zijn omdat ze weten dat ze gelost zijn als ze pas als 30e aan die strook beginnen.
Dit probleem lost zichzelf echter op want er gaan er nu genoeg zijn die de strook ervoor van 4 sterren gaan gebruiken (zoals JV vorig jaar) om het open te rijten zodat ze zeker zijn dat ze bij de eersten aan het bos kunnen beginnen, dit is dan wel deels door die chicane en het wordt zo sowieso veiliger voor iedereen als dat peloton er geen meer is.
Dit vind ik een top oplossing en je deelt de mening van Sep Vanmarcke.Ik heb het artikel gelezen op Sporza en daar geeft Sep zijn visie ,er zijn daar woonwijken rechts en links de mijnterrils dus uitwijk mogelijkheden genoeg .
Je ziet veel verschillende reacties nu hebben we een forum zo als het moet. Het komt erop neer veiligheid begint bij de organisatoren in dit geval ASO ,en daar heb ik het niet voor,daarna de wielrenners,Michael Rogers pas nog opgestapt omdat de bobo’s niet willen luisteren : Gouvernu zegt wel nu we hadden geen tijd meer ,maar dat hadden ze vorig jaar kunnen aanpakken of daarvoor ,hoeveel edities zijn er geweest met het huidige peloton, dat is de hypocrisie van ASO.
Dat is de essentie ,je mag veiligheid inbouwen op verschillende punten maar de renners bepalen zelf hoe veilig de koers zal verlopen. Die chicane is alleen goed voor de snelheid maar de renners…. bepalen het!En Arnaud je hebt een punt,maar ik volg Kben mijn kilometertellerke kwijt.
Vluchtheuvels aanleggen ipv een chicane. Eventueel mobiele flitspalen. En zwaantjes naast het parcours om de snelheidsduivels eruit te pikken. Trajectcontroles missen hier hun doel denk ik.
Een domme aanpassing wat nog meer gevaar voor de renners gaat teweegbrengen. Ik ben voor het veiliger maken van de koers maar doe het op een goede manier.
Denk niet dat het de beste oplossing, is maar ze moeten iets doen. We moeten vooral blij zijn dat er toch nog organisatoren zijn die rekening houden met de veiligheid van de renners.
Ik ben voor tegen 70 of 30 aan het begin van het bos een groot verschil:Maar een kanttekening : wat als ze voor de chicane hun snelheid opdrijven om van voor te zijn want dat gaat gebeuren ,want juist voor de chicane een haakse bocht rechts dan errond links en dan juist voor het bos nog een haakse bocht naar rechts En dan in het bos :Naesen zei gisteren elk jaar bij de eerste erop telkens zijn er meer dan 100 die mij passeren aan het einde . Ik hou mijn hart vast .
Averechts effect. Belachelijk. Misschien moeten ze alle renners vanuit stilstand laten vertrekken. Ik vind het lachwekkend
Ik vind het ok, en ik zie ze graag eens vanuit bijna stilstand optrekkennen op de kasseien daar ipv van er op te vliegen en vallen.
Eens zien wat dat geeft
Ik zal blij zijn dat het zondagavond is ,dat we de knop kunnen resetten naar het laatste luik.Ik zeg het koers per koers zien en nog niet richting ardennenklassiekers kijken.
Het kan de snelheid minderen : Maar Mattheui slaagt de nagel op de kop: Het zijn de renners die hetzelf veroorzaken.
Ik had hier gisteren al een topic over gemaakt, maar die staat al meer dan een dag in afwachting.
Kortweg: Mijn idee is dat je het gevaar verschuift naar die chicane. Logischer lijkt me de route een beetje te veranderen.
Het is het kleinste kwaad volgens mij, de beste (voorlopige op korte tijd) optie maar niet zonder gevaren, integendeel. Maar die gevaren liggen op veel plaatsen en zijn onvermijdelijk in het wielrennen.
De optie om een hele blok om te rijden om dan iets eerder links op te draaien was een betere optie, dan hebben ze toch nog iets of wat snelheid voor dat ze er aan beginnen en zijn de bochten minder bepalend, nu gaat iedereen te zenuwachtig zijn omdat ze weten dat ze gelost zijn als ze pas als 30e aan die strook beginnen.
Dit probleem lost zichzelf echter op want er gaan er nu genoeg zijn die de strook ervoor van 4 sterren gaan gebruiken (zoals JV vorig jaar) om het open te rijten zodat ze zeker zijn dat ze bij de eersten aan het bos kunnen beginnen, dit is dan wel deels door die chicane en het wordt zo sowieso veiliger voor iedereen als dat peloton er geen meer is.
Hoe het vroeger was vond ik alleszins niet goed want zo krijg je een pure loterij, zelfs als je als eerste kan beginnen kan je nog steeds meteen plat rijden of een wielbreuk of iets dergelijks hebben door die hoge startsnelheid op die slechte strook. Is wva hier eigenlijk op zijn 5-6 deelnames al meer dan één keer zonder pech doorgekomen eigenlijk? En zo zullen er nog een pak zijn.
Je ziet veel verschillende reacties nu hebben we een forum zo als het moet. Het komt erop neer veiligheid begint bij de organisatoren in dit geval ASO ,en daar heb ik het niet voor,daarna de wielrenners,Michael Rogers pas nog opgestapt omdat de bobo’s niet willen luisteren : Gouvernu zegt wel nu we hadden geen tijd meer ,maar dat hadden ze vorig jaar kunnen aanpakken of daarvoor ,hoeveel edities zijn er geweest met het huidige peloton, dat is de hypocrisie van ASO.
Dat is de essentie ,je mag veiligheid inbouwen op verschillende punten maar de renners bepalen zelf hoe veilig de koers zal verlopen. Die chicane is alleen goed voor de snelheid maar de renners…. bepalen het!En Arnaud je hebt een punt,maar ik volg Kben mijn kilometertellerke kwijt.
Vluchtheuvels aanleggen ipv een chicane. Eventueel mobiele flitspalen. En zwaantjes naast het parcours om de snelheidsduivels eruit te pikken. Trajectcontroles missen hier hun doel denk ik.
Een domme aanpassing wat nog meer gevaar voor de renners gaat teweegbrengen. Ik ben voor het veiliger maken van de koers maar doe het op een goede manier.
Denk niet dat het de beste oplossing, is maar ze moeten iets doen. We moeten vooral blij zijn dat er toch nog organisatoren zijn die rekening houden met de veiligheid van de renners.
Ik ben geen gedichten liefhebber ,maar ik ga er toch een doen,omdat weer zoveel valpartijen gebeuren!
RENNERS STERVEN NIET (een gedicht van Willie Verhegghe)
Renners sterven niet,
Ze verdwijnen alleen maar uit het zicht,
eens zij de laatste finish hebben overschreden
hem met stijve spieren achterlaat.
Want koersen blijven ze ,
ook al vallen hart en wielen stil,
Zij gaan in duizenden hoofden door
met duwen en nooit doodgaan,
hun zweet geeft blijvend glans aan het asfalt.
Weet dat
wanneer de aarde hen dan toch
met tegenzin bedekt
hun naam voor altijd als een echo tussen bergen
zal weerklinken
Een ode aan alle wielrenners die hun leven lieten door de sport die ze het liefst deden !
Die valpartijen die gebeurt zijn ,daar zijn gelukkig geen doden gevallen dat was de insteek van het gedicht.
Lees aandachtig het artikel van Sporza over de chicane juist binnen :Stijn Steels ,Sep Vanmarcke en co geven hun visie!
Ik ben voor tegen 70 of 30 aan het begin van het bos een groot verschil:Maar een kanttekening : wat als ze voor de chicane hun snelheid opdrijven om van voor te zijn want dat gaat gebeuren ,want juist voor de chicane een haakse bocht rechts dan errond links en dan juist voor het bos nog een haakse bocht naar rechts En dan in het bos :Naesen zei gisteren elk jaar bij de eerste erop telkens zijn er meer dan 100 die mij passeren aan het einde . Ik hou mijn hart vast .