Dat er ongelukken gebeuren ligt voor een deels aan de renners zelf. Net zoals in het verkeer, wie veroorzaakt daar de ongevallen... de bestuurders zelf. Ik vind dat sommigen een beetje te nonchalant rond rijden en dat ze tegen hunzelf moeten beschermd worden.
Dalen hoort nu eenmaal ook bij het racen. Dat kan je er niet uithalen. Net zoals je snelheid niet uit het racen kan halen. Ik heb wel de indruk dat, sinds enkele renners van snel dalen hun trademark hebben gemaakt, de rest van het peloton gewoon meemoet. Zo werkt een kudde nu eenmaal ;) Anders verlies je de koers in een afdaling. Maar er is natuurlijk een verschil tussen durven dalen en ook kunnen dalen. Beschermen tegen hunzelf is de enige oplossing denk ik. Zoals in elke andere racesport al gedaan is.
Dat is gemakkelijk te installeren ,dan moet een schakelaar of een sensor geplaatst tussen de meter en het wiel.Maar dan komt er ook elektronica bij te pas en ik denk dat niet toegelaten is.
Ik heb eerst de live blog gezien op sporza en daar stond erop en dan naar Eurosport om 15 u30 en toen zei Karsten en die andere Landa sleutelbeenbreuk.
Mijn verstand is te klein daarvoor op het vlakke 25 km niks en dan volle petrol de afdaling in en terug op het vlakke alles stil.Derenners moeten in de Spiegel kijken.
Ik heb juist de liveblog gelezen in de Ronde van het Baskenland 1ste uur 54,7 km/u peleton in 2 stukken gebroken .Dan mogen we lullen wat we kunnen doen voor veiligheid ,BAM de renners denken er niet aan .VLAMMEN!Dus Matje heeft gelijk.
Dat er ongelukken gebeuren ligt voor een deels aan de renners zelf. Net zoals in het verkeer, wie veroorzaakt daar de ongevallen... de bestuurders zelf. Ik vind dat sommigen een beetje te nonchalant rond rijden en dat ze tegen hunzelf moeten beschermd worden.
Dalen hoort nu eenmaal ook bij het racen. Dat kan je er niet uithalen. Net zoals je snelheid niet uit het racen kan halen. Ik heb wel de indruk dat, sinds enkele renners van snel dalen hun trademark hebben gemaakt, de rest van het peloton gewoon meemoet. Zo werkt een kudde nu eenmaal ;) Anders verlies je de koers in een afdaling. Maar er is natuurlijk een verschil tussen durven dalen en ook kunnen dalen. Beschermen tegen hunzelf is de enige oplossing denk ik. Zoals in elke andere racesport al gedaan is.
Op sporza zie je Mattheui en verschillende ploegen de chicane nemen ,het gaat niet goed komen denk ik .een filmpje van 3 min.
Ipv wattagemeter beter snelheidsremmer inplanten 🤔
Landa sleutelbeenbreuk
Landa en gil Gelders van Quick Step out door ja een val ,het stopt niet ,ze rijden veel te wild
In een afdaling nota bene
Ik heb juist de liveblog gelezen in de Ronde van het Baskenland 1ste uur 54,7 km/u peleton in 2 stukken gebroken .Dan mogen we lullen wat we kunnen doen voor veiligheid ,BAM de renners denken er niet aan .VLAMMEN!Dus Matje heeft gelijk.