Welke renners hebben jullie op het oog, als ze interessant geprijsd zijn?
Ikzelf heb volgende op het oog:
Powless: veel concurrentie binnen de ploeg voor ardennen, zal volgens mij voor de klassiekers gaan
Politt: krijgt volgens mij veel kansen samen met Wellens gezien Pogi zijn gelimiteerd programma.
Turner: kan interessant geprijsd zijn gebaseerd op zijn resultaten, maar hij had pech en heeft volgens mij veel potentieel.
Kooij, als hij interessant geprijsd is. Al blijft Jumbo een risico omdat er zoveel kanshebbers zijn.
Benett/Merlier/Jakobsen, sprinters die weinig concurrentie binnen hun ploeg hebben.
Zingle: voor een goede prijs gaat hij mee bij mij.
Ethan hayter sowieso, eventueel ok jake stewart, samuel watson?
De kannibaal zoals @jens (de trouwe fan van mads pedersen) zegt, zal eens beginnen met een witte merel te noemen: pierre gautherat, sorry voor diegene die hem op het oog al hadden haha. Maar nee, via inside info via Stan Dewulf kwam ik te weten dat hij een renner is die z'n kans zal krijgen in de klassiekers en wie in men gelooft, dit kwam ik te weten in een gesprek op de ploegvoorstelling van mijn wielerteam, de ploeg van waaruit Dewulf is opgegroeid en hij dus als gast aanwezig was; jammer missen we Stan dit voorjaar. O. Naesen noemde deze naam ook al eens. Vorig jaar top 10 in le samyn, en wat een veelbelovende resultaten in het begin v/h seizoen voor deze jonge kerel... Een nieuwe idool (na Rubio ofcourse) is geboren!
Die jonkies van FDJ, weer een jaartje ouder en sterker
Ik had ook al gedacht aan renners WVA,MVDP, Pedersen en Philipsen. Pogacar zou ik niet nemen omdat hij niet aan superveel klassiekers meedoet. Ik denk ook wel dat het goudhaantje van Intermarché, Francesco Bussato, een mooi aantal punten zal sprokkelen. De Ineos-renner die ik zou overwegen is Jhonatan Narvaez. Zingle past ook altijd goed in een team voor de voorjaarsklassiekers.
Veel speculatie terwijl de waardes nog niet op de renners geplakt zijn.
Geduld is een schone deugd.
Renners die ik voorlopig neem zijn Jasper Philipsen, Pedersen MVDP en Wout. Daarna twijfel ik nog over een aantal andere renners bv Merlier: Hangt af van zijn prijskaartje en in de echt grote koersen denk ik ni da hij veel punten gaat halen, ma kan wel in de kleine koersen wel veel punten pakken, daarnaast twijfel ik over Asgreen: Vorig jaar reed hij ni goed, ma is wel iemand als hij goede benen heeft wel veel punten kan pakken, Pidcock gaat afhangen van zijn prijskaartje en van zijn schema als hij maar 7 mil kost en hij rijdt 7 klassieker dan zou ik hem mss nemen
Bij mij komen Van Aert, De Lie, Laporte, Pedersen en MVDP er sowieso in. Dan komen deze renners er misschien nog in naargelang de prijs:
-Jorgenson: was vorig jaar al heel sterk en bij Visma wordt je toch vaak nog een tikkeltje beter. Hij zal ook wel zijn eigen kansen krijgen en moet niet altijd knechten.
-Wellens: Vorig jaar nog heel sterk, vooral in de Omloop en hoeft dit jaar minder rekening te houden met Pogacar. Hij rijdt ook veel dus met een goeie prijs komt ie erin
-Vacek: Ondanks dat hij in een sterke ploeg rijdt zal hij misschien toch wel eens voor zijn eigen kans mogen gaan en hij zal ook zeker niet teveel kosten.
-Mohoric: rijdt altijd veel en vaak ook constant, ook altijd kopman binnen de ploeg.
-Merlier: Zou perfect zijn als hij alle sprintkoersen rijdt, ook bv nokere koerse en eventueel zelfs le samyn
-Per strand hagenes hou ik ook in de gaten, wie weet krijgt hij wel een goed programma
-Le berre: Was vorig jaar heel sterk in de omloop en zal waarschijnlijk niet zoveel kosten
-Sheffield zou dit jaar misschien wel eens echt kunnen doorbreken met de klassiekers.
-Strong als hij een gevuld programma krijgt kan ook interessant zijn
Het is een must om naast WVA ook Laporte en Benoot mee te nemen. Pedersen is niet meer de wisselvallige renner van 2-3jaar geleden en staat voor mij net onder het trapje van WVA-VDP-Pogi-Evenepoel, bij Lidl-Trek lijkt Bagioli een mooie keuze, hij reed mooie resultaten in het Italiaanse najaar, ook Milan mogen we mss verwachten. Ik zou als Pogacar stevig geprijsd is, hem nog niet nemen, Wellens mss wel. De Lie is een certitude bij mij, hij zal een klassieker winnen, daarnaast geloof k ook in Vermeersch als hij goedkoop geprijsd is bij Lotto. Voorts is Mohoric wel altijd goed. Bij het kamp van SQS is Merlier de enige wie ik zou overwegen, door zijn programma in de kleinere koersen. Pidcock, Jakobsen, Welsford, Campi zou ik links laten liggen
Ik wacht nog even voor de selecties, maar net als vorige jaren hoop ik veel te sprokkelen in de kleinere koersjes. Goedekopere gasten genre Askey, Hofstetter, Bagioli, De Bondt of Senechal , die wel eens kunnen scoren in genre Le Samyn.
En dan zien voor prijzen, Alaphilippe als die goedkoop is? wat kan Rui Costa nog? Wat zijn de plannen van Van Baarle of Mohoric?
Ik kijk met belangstelling uit naar Lidl-trek, zowel voor het voorjaar als voor de tour.
Ook ben ik benieuwd naar de jonkies van groupama-fdj. Voor Watson was het vorig jaar te vroeg. Wordt Askey een sprinter of een klassiek renner met een sterk eindschot? Pithie kan ik moeilijk peilen, maar is naar mijn gevoel een renner van het type Zingle maar dan sneller.