Ik probeer vooral een discussie op te starten omdat ik net als vele anderen vast zit in deze categorie. Jullie meningen/ argumenten voor bepaalde renners zijn meer dan welkom!
Momenteel neem ik zelf Pithie en Meeus, maar deze staan bijlange nog niet vast...
Pithie
+zeer indrukwekkend voor z'n eerste klassiekers vorig jaar, miste echter net dat procentje en ervaring om resultaten te behalen
-heeft nog geen uitschieter gehad, maar mss komt die nog. Bora lijkt me voor de voorjaarsklassiekers meer chaotisch dan bvb. een Lidl-Trek
Meeus
+goed in vorm, sterke sprint
-al 2 jaar denken we "yess nu gaat hij scoren" maar consitentie + uitschieters blijven voorlopig uit (al haalde hij vorig jaar wel zijn punten al)
Magnier
+kan de revelatie worden en meteen al in de Omloop EN Samyn scoren
-moet vooral nog veel groeien en ervaring opdoen
Morgado
+één van de grootste talenten in het peloton, alleskunner, normaal gezien een no-brainer MAAR
-niet zo'n heel interessant programma
Skuijns
+vorig jaar één van de beste renners op jaarniveau; 4e WK, 6e Montreal, 2e Strade, 5e OS en maakte indruk tijdens de Vlaamse klassiekers
-weet niet goed hoe z'n vorm nu zit en wat zijn doelen zijn binnen Lidl-Trek waar ze veel opties hebben
Dan hebben we ook nog Grégoire, Naesen, Thijssen, Vauquelin, Tarling ...
Toch eens een poll, maar ben vooral benieuwd naar jullie gedachten :)
5m
Morgado
Pithie
Magnier
Meeus
You can vote for more than one answer.
Wat met Marijn van den Berg? Kan alles en rijdt de Vlaamse als Waalse klassiekers.
Ik heb voorlopig Skujins en Meeus maar ik heb serieuze fomo voor Pithie en vooral Magnier…
mooie samenvatting. Voorlopig staan bij mij Pithie en Meeus.
Meeus zag er in de Algarve toch niet slecht uit & rijdt wel veel.
Pithie was mij vorig jaar ook opgevallen & ben benieuwd wat hij gaat doen met jaartje meer ervaring. Overlap met Meeus is m.i. ook relatief beperkt.
Ik overweeg nog een plan Pidcock (Pidcock --> Pithie na MS) (geïnspireerd door een andere forumbezoeker) & dan zou er 5m vrijkomen voor een andere renner. Voorlopig denk ik aan Magnier of Tarling of een 5m sprinter voor Nokere/Bredene.
Magnier is zeker sterk gestart dit jaar & voor mij top 3 in Samyn (wat bij mij ook vraagtekens naast De Lie zet om hem in mijn ploeg te vervangen voor iemand anders - maar dat is een andere discussie).
Tarling is een naam die nog niet veel gevallen is, maar moet dat kasseiwerk wel liggen. Bij Ineos zijn ze spijtig genoeg altijd laat met ploegopstellingen & dus extra onzekerheid naar programma.
De 5m sprinters (Hofstetter, Thijssen) overtuigen me niet echt - ik ga me er waarschijnlijk bij neerleggen dat het hoofdzakelijk 2m, 3m of 4m renners voor Bredene zullen zijn.
Waarschijnlijk wordt de finale knoop doorgehakt op vrijdagavond (als er hopelijk wat meer zicht is op programma's)
Goede synthese van de twijfels waar velen mee zitten, vermoed ik.
Ik heb er voorlopig 3 van 5. Meeus en Pithie, van wie ik verwacht dat hij nog een stap gezet heeft.
En dan nog Hofstetter. Die rijdt een interessant programma vind ik.
Voorlopig heb ik Meeus en Morgado. Morgado is nog een twijfelgeval, maar ik ben nog niet overtuigd dat die 4 koersen de enige gaan zijn :-D
Ik heb nu Pithie en Magnier maar toch wel serieuze FOMO voor Meeus
den Hugo gaat potten breken!
Hier wil toch nog iets over kwijt. Ik vindt meeus een zeer goede pick maar heb ergens in een artikel gelezen dat ze met brugge de panne en scheldeprijs voor welsford gaan. Is hij dan nog zo een goede pick want omloop, e3, rvv zie ik hem geen punten pakken en dan schieten nog maar 4 over waar hij punten kan pakken: kuurne brussel kuurne, gent wevelgem, ddv en parijs roubaix en in kuurne brussel kuurne en gent wevelgem heeft hij concurrentie als merlier philipsen en milan. Is hij dan nog de moeite waard vraag ik mij af
Persoonlijk heb ik Pithie, Tarling, Meeus, Magnier, Skujins Had ook nog Morgado maar heb hem eruit gehaald. Dit is zonder MVDP, dus als die meer koersen rijd heb ik een groot probleem.
Je vat het zowel een beetje samen eh,al vind ik de con van Meeus niet echt overtuigend :). Nu, hij mikt op Kuurne, GW en Roubaix en daar is de concurrentie niet min, dus geen garantie op resultaat.
Betref:
Grégoire: goed voor Sb maar zit daar ook met Madouas. MSR zie ik het niet voor hem dus zal voor mij een transfer kunnen zijn nar de heuvelklassieker.
Naesen: is in mijn hoofd zo'n echte kasseirenner, maar echte uitschieters verwacht ik van hem iet, al gun ik het hem zeker.
En Tarling...ik verwacht er veel van maar het kan evengoed niks zijn, dus ik denk niet dat ik hem er voor 5M ga inzetten.
@Olivier: je hebt wellicht gelijk over die 5m'ers, maar het is toch leuker om af en toe te scoren met de kleinere...vind ik.
De reden dat ik Meeus en Pithie niet pak is Welsford zal in brugge de panne en scheldeprijs wss hun kansen afnemen. Voor snelle mannen zijn dat toch de plekken waar ze makkelijk hun puntentotaal naar boven kunnen krijgen.
Zou er bij Morgado zijn programma niet nog een Italiaans en Waals Luik bijkomen?
Ik ga misschien wat streng overkomen, maar ik vind geen enkele 5M renner de moeite waard. 5M is gewoon teveel voor een subtopper, als de toppers 7M of 8M kosten. Hoogstens 1 of 2 renners van 5M gaan 20ppm halen, en het is echt gokken wie dat gaat zijn. Dit is al elk jaar zo. Dat terzijde neem ik toch 2 renners van 5M mee; Magnier en Thijssen. De eerste omdat ik een kopman in Le Samyn nodig heb, de tweede omdat hij de enige 'zekere' sprinter voor de ronde van Limburg is momenteel.
Vauqelin in Etoile 7.3w/kg over 10 minuten 😱. Daar moet iets mee aan te vangen zijn. Ofwel gewoon vroeg gepiekt.