In de aanloop naar de nieuwe voorjaarsklassiekers zou ik graag mijn Excel-vaardigheden bijschaven. Kan er iemand uitleggen hoe je een excel automatisch kan updaten adhv programma updates op Procyclingstats bijvoorbeeld?
Kan er iemand anders een geïntegreerde database maken op basis van ProCyclingStats, andere bronnen en mapping tabellen? Hiermee kunnen er dashboards gemaakt worden in Power BI om zeer gemakkelijk overzichten te creëren om een ploeg samen te stellen. Met enkele measures en algoritmes kan je aan de slag om expected points en optimale ploegsamenstelling te berekenen.
Is niet zoveel werk maar ikzelf heb niet veel tijd.
Strava data analyses zijn niet zo gemakkelijk, wat is in vorm en wat is uit vorm? Het hangt af van renner tot renner ... Veel renners delen hun wattages ook niet en sommigen als VDP posten niets (of Pogacar slechts deels).
Iets zegt mij wel dat deze opmerking niet 100% oprecht bedoeld is gezien je naam op dit forum
Goed nieuws! Ik heb wat rondgevraagd en heb toegang gekregen tot een database met de Whoop informatie van heel wat UCI world tour ploegen! Alvast een tipje van de sluier, Wout Van Aert haalt uitstekende resultaten en heeft gisteren goed geslapen (8u 10 minuten). Hij had wel een hartslag piek van ongeveer 5 minuten rond 23u44, best even te laten checken door de dokters maar ik voorspel geen problemen.
Op verzoek beschikbaar om ermee aan de slag te gaan in ruil voor 6 Cara's
Ik wil hier liever niet voor betalen. Ik doe het zoals iedereen hier ook maar voor het plezier. Maar als je dit met de community zou delen of ons zou uitleggen hoe je het maakt, zou je daar zoveel mensen blij mee maken. Is dat eigenlijk niet veel waardevoller dan die 10 euro? 😊
Hoe werkt het juist want ik kan niet zo goed aan je uitleg uit, ik kan enkel de startlijst van 1 koers importeren en kan ze dan niet samenvoegen, allez ik weet gewoon niet hoe je een overzicht maakt met de races en de renners die het rijden.
Ik heb een script ontwikkeld dat precies doet wat je zoekt: het telt het aantal deelnames van wielrenners aan klassiekers via web scraping van ProCyclingStats. Het sorteert de renners op basis van hun deelnames en geeft een duidelijk overzicht. Als je interesse hebt, laat het me weten en we kunnen kijken hoe ik het met je kan delen!😁
Kan er iemand anders een geïntegreerde database maken op basis van ProCyclingStats, andere bronnen en mapping tabellen? Hiermee kunnen er dashboards gemaakt worden in Power BI om zeer gemakkelijk overzichten te creëren om een ploeg samen te stellen. Met enkele measures en algoritmes kan je aan de slag om expected points en optimale ploegsamenstelling te berekenen.
Is niet zoveel werk maar ikzelf heb niet veel tijd.
Ik wacht vol spanning op het resultaat!
Mvg, Richard Carapils
Voor 10euro moogt ge het hebbe
Ik heb er zo een gemaakt
Je moet in je werkblad de tabel met deelnemers van procyclingstats.com importeren. (https://support.microsoft.com/en-us/office/import-data-from-the-web-a1a6b325-17f3-45c8-ae72-c421cb2a8e90) Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan. Als je dan in excel je tabel vernieuwt krijg je automatisch de meest recente lijst van deelnemers per wedstrijd.
Ik heb een script ontwikkeld dat precies doet wat je zoekt: het telt het aantal deelnames van wielrenners aan klassiekers via web scraping van ProCyclingStats. Het sorteert de renners op basis van hun deelnames en geeft een duidelijk overzicht. Als je interesse hebt, laat het me weten en we kunnen kijken hoe ik het met je kan delen!😁
ik heb net een python programma daarvoor gemaakt voor 20euro moogt ge het hebbe😁💸
Vorig jaar was er zo een bestand gemaakt, weet wel niet meer wie dat gemaakt had.
Ik volg.
Rate My Excel in plaats van Rate My Team.
Daar wordt iedereen beter van.