Voor diegenen die al eens willen napeinzen over hoeveel sprinters / punchers / tijdrijders / klimmers ze zullen nodig hebben, zit in het rittenplan in de link hieronder al wat interessante info. https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/voorbeschouwing-giro-ditalia-2025-parcours-wat-krijgen-roglic-van-aert-en-co-allemaal-voor-de-kiezen
top of page
Ga naar je live website om deze functie te testen.
Opmerkingen (31)
bottom of page
In navolging van Ieperse kannibalen (en eveneens in de hoop dat kopieerders er nog niet zijn) even een paar bedenkingen. Wat sprinters betreft: Groves en Kooiy zijn niet uitgeschakeld wanneer de laatste 2de of 3de Cat berg op 40 km van de streep ligt. Ik denk dat Fretin, ondanks zijn potentieel in de toekomst, nog te licht weegt in zulke gevallen. Magnier daarentegen is m.i. het overwegen waard. Indien we het over eens zijn dat Soudal, Alpecin en Visma geen kandidaat eindwinnaar in de rangen hebben, kunnen we er van uigaan dat die ploegen in steun van deze renners gaan rijden.
De bergtrui... brengt elke dag 10 bonuspunten op, Als iemand die pakt in rit 1, en daarna ietwat verdedigt kan hij die wel een eindje dragen,,, 10 dagen de bonus bergtrui dagen = 1 ritoverwinning. Twee vlakke tijdritten in de eerste week. Tarling is behoudens ongelukken 150-200 punten waard.
Kijk uit naar die kleine Italiaanse ploegen. Die gaan zeker hun beste beentje voorzetten. Piganzoli is waarschijnlijk niet het enige black horse in die hoek. Voor de rest wordt het, voor wat betreft goede opportuniteiten, wat kijken naar de ploegen in de schaduw. Wat te denken over Bardet, Hirt, Carapaz? Puntentrui... Grootste kanshebbers, behoudens ongelukken zijn m.i. Wout en Mads.
Graag jullie reactie. Tx.
Iemand suggereerde al dat tot rit 16 weinig echt ritten zijn voor klimmers en mss enkel de kopmannen te nemen waarvan ze goede tijdrit in benen hebben. En dan na rit 16 je sprinters eruit te doen voor klimmers. Wie durft deze strategie toe te passen?
Ik ben ook benieuwd naar Ineos, ze hebben Tarling en ook Bernal die misschien weer kan meedoen voor een ereplaats.
Naast de grote namen zou ik toch al eens naar (waarschijnlijk) goedkopere renners die punten kunnen opleveren besproken. Ik denk hierbij aan Zambanini, Scaroni, Lonardi, Pignanzoli en Marcelusi.
We mogen Rubioo ook niet vergeten ;)
voor mij was Tiberi ook een must have. Maar nu hij in de Tour of the Alps heeft moeten opgeven twijfel ik
Mijn vooruitblik
Roglic, Ayuso, Pedersen (en Kooij?) zijn voor mij absolute musts. Ik vind gokken op één van de Yates' broeders wat lastiger en geloof enerzijds in puntenpotentieel van Hindley maar anderzijds rijdt hij bij Roglic...
Tudor heeft een mooi duo met Storer en Storck, enorm benieuwd naar de prijs van Storer, hopelijk geen 6/7m maar eerder 5m en maak van Storck maar een 3m.
Mss vandaag en zondag eens kijken naar de vorm van S. Moniquet. Ik heb het gevoel dat Cofidis eindelijk eens meer zijn stempel kan drukken (o.a. met Fretin, Aranburu) en presteert afgelopen koersen goed. Hij was 5e nog in de lastige heuvelrit in Barcelona in de Ronde van Catalonië.
Ik verwacht in de komende Giro ook iets van Busatto en Double. Busatto is een jonge Italiaan, dubbele motivatie dus, die al indruk maakte op mij vorig jaar tijdens o.a. Strade, lastige Volta NXT classic en het Italiaanse najaar. Dit jaar boekte hij nog geen spraakmakende resultaten, maar die komen mss in de Giro :). Double is een laatbloeier die via kleinere ploegen de stap naar de WT heeft gemaakt, na scouting in TotA lijkt die mij wel in orde.
Verder kijk ik uit naar Strong, Poole, Magnier als sub-favorieten voor meerdere etappes.
Ik heb wel een paar vraagtekens bij Wout (op giromanager-vlak), wat denken jullie van hem? Kooij is de sprinter maar er zijn ook voldoende heuveletappes waar hij zijn wagonnetje langer zal kunnen aanhaken en zijn vorm is duidelijk in stijgende lijn.
hoe kan je nu al de favorieten erbij zetten de startlijst is nog niet compleet
Ik ben afgehaakt bij de favorieten van etappe 4. Daar zag ik Thijssen staan. Hij heeft me niet echt geholpen tijdens dit voorjaar. Voor 3m in de giromanager neem ik hem...misschien 🙂.