Ik heb het gevoel dat je best al twee degelijke renners in je ploeg hebt voor de Ardennen. Iedereen kijkt (terecht) vooral naar de Vlaamse voorjaarskoeken tot en met Parijs-Roubaix aangezien daar het zwaartepunt ligt. Echter kan je als je alleen de focus daarop legt, maar een 4-tal renners transfereren voor de latere koersen. Sommige wissels weten we dat iedereen zal doen, zoals Evenepoel brengen voor Van der Poel. Daarmee wordt het verschil niet gemaakt. Ik denk dat het dus niet slecht is, dat je al van in het begin een tweetal renners hebt die goed kunnen scoren in het laatste luik, types zoals Kwiatkowski en Johanesson. Met wat geluk rijden ze al een mooie ereplaats in Strade Bianchi. Want dat is toch een koers die voor menig wielermanagers een steek in het hart is dat deze zo vroeg gepland staat, en waar amper voorjaarsrenners aan de start staan, die dan ook nog een goeie uitslag kunnen rijden.
top of page
Ga naar je live website om deze functie te testen.
Opmerkingen (5)
bottom of page
Ik stel mij die vraag ook. Als je puntenpotentieel bekijkt, zit je ongeveer aan volgende verdeling:
5 kassei (2 monument, 3 WT) - 440 pt
8 sprint (2 WT, 6 niet-WT) - 560 pt
6 heuvel (2 monument, 3 WT, 1 niet-WT) - 500 pt
Er zit weliswaar wat overgang tussen klassieke renners en sprinters, maar ook het verloop van elke koers ligt niet op voorhand vast. Maar je zou toch denken dat je op zijn minst 3-4 (top) heuvelrijders meepakt die idealiter ook SB en MSR erbij nemen.