Ik neig Merlier thuis te laten, denk dat er betere opties zijn qua echte sprinters en heb er naar mijn gevoel al te veel in mijn team. Tips altijd welkom!
Merlier voor mij een garantie op top 3 in Brugge-De Panne en Scheldeprijs. En mogelijk ook top 10 (en kleine kans op winst) in Kuurne-Brussel-Kuurne en Gent-Wevelgem. Pedersen kan in bijna alle koersen die hij rijdt top 10 rijden. Misschien ook winnen, maar heeft een sterk team waardoor het kan zijn dat hij moet wachten en niks mag doen als een stuyven, skuijns, milan, kirsch in de aanval is.
Ik pak ze allebei, maar als ik zou moeten kiezen zou ik pedersen pakken, omdat hij in principe in alle koersen zal meedoen voor de winst, maar heeft in elke koers die hij rijdt concurentie van de Grote 4 (VDP, Philipsen, Pogi, WVA)
Conclusie: Pedersen zal waarschijnlijk in alle koersen top 10 rijden, maar winnen wordt moeilijker. Merlier maakt in 2 koersen grote kans om te winnen en in 2 andere koersen afhankelijk van het wedstrijd verloop ook top 10. Met deze info zou je zelf de afweging kunnen maken.
Het risico bij merlier is dat als hij iets tegenkomt in BDP of Scheldeprijs dat hij die 8M niet meer waard is. Maar als hij toch nog Nokere of Ronde van Limburg toevoegde is hij bijna een must-have.
Merlier voor mij een garantie op top 3 in Brugge-De Panne en Scheldeprijs. En mogelijk ook top 10 (en kleine kans op winst) in Kuurne-Brussel-Kuurne en Gent-Wevelgem. Pedersen kan in bijna alle koersen die hij rijdt top 10 rijden. Misschien ook winnen, maar heeft een sterk team waardoor het kan zijn dat hij moet wachten en niks mag doen als een stuyven, skuijns, milan, kirsch in de aanval is.