Ze rijden quasi hetzelfde programma. Ik vind toch dat Meeus serieuze stappen heeft gezet en zeker top 5 kan rijden in de koersen waar Merlier top 3 kan rijden. Is het dan niet interessanter om een 8M naar een 5M te downgraden en een andere 2M te upgraden naar een 5M?
Dus eigenlijk Merlier + 2M of Meeus + 5M?
5M: Pithie, Magnier, Hofstetter, Morgado, Tratnik…
Welke combo zou het meest opleveren? Ik neig persoonlijk naar de combo van Meeus + 5M…
Merlier is een garantie op punten. Meeus is dat nog steeds minder, maar lijkt nu effectief een stap vooruit gezet te hebben dus het kan goed uitdraaien. De laatste jaren werd Meeus vaak gehypet wegens breed programma en potentieel. Dit is er wat mij betreft nog nooit voldoende uitgekomen qua wielermanagerpunten. Ik neem Meeus niet: in verschillende races van zijn (breed) programma zie ik hem niet scoren: OHN, E3 en RVV wegens toch te zwaar. In de races waar ik hem wel zie scoren, zijn er betere opties in mijn team.
Ik heb momenteel ook dezelfde combo staan qua sprinters als u. Ik weet zelfs niet of ik Merlier er nog zal inbrengen om enkel Brugge-De Panne en Scheldeprijs te rijden. Ik denk dat er andere renners zijn die tijdens die reeks vlaamse koersen veel meer punten kunnen pakken...
Ik heb zelf Meeus in mijn team staan samen met Magnier. Ik zou Merlier er in brengen voor Pidcock na MSR afhankelijk van de wildcard voor Q36.5. Heb Merlier ook nog niet omdat ik naast Meeus, Milan, De Lie en Philipsen heb als sprinters
Of een 3M naar 6M, of 4M naar 7M. Ik wil alleen maar zeggen, ze zijn dezelfde type renners en kan wat meer opties bieden door Meeus te kiezen die dicht in de buurt van Merlier kan komen. Heeft al bewezen in G-W vorig jaar dat hij na harde koers een sprint kan afwerken!