Gezien Pidcock het Vlaamse werk zou overslaan, Wat denken jullie van een plan om hem te wisselen voor bvb een Benoot (vanaf E3) en dan nadien hem terug te nemen (vanaf BP). Je verspeelt hier 2 transfers mee, maar het puntenpotentieel van Benoot in die 4 Vlaamse koersen lijkt me zeker niet slechter dan de waarde van transfer 4 en 5. Wat denken jullie?
top of page
bottom of page
Aw, dit is een steek in mijn hart😂 Daar ging mijn masterplan.
Hier enkele argumenten
-er zijn weinig renners die zekerheden zijn in het Waalse luik: Pogacar, Pidcock, Van Gils, Benoot, Evenepoel, Hirschi, LVE... Denk maar aan Skjelmose (vorig jaar) en Gaudu (twee jaar terug)
-5 transfers zijn sowieso te veel om alleen te gebruiken i/h ardennen-gedeelte, vorig jaar was heftig met al die uitvallers, maar dat kan dit jaar weer helemaal anders - of juist hetzelfde zijn
-pidcock transfereren laat je toe om te kijken wie er goed is (tot dan), als Benoot nu helemaal tegenvalt of juist helemaal positief verrast, vergemakkelijkt dat je keuze
Ik denk er dus aan om volgende transfers te doen (zonder al te veel ongelukken)
Pidcock -> Benoot (na MSR)
Philipsen -> Pidcock
WVA/MVDP -> Evenepoel
Merlier -> LVE
De laatste transfer is zeg maar een buffer, als iemand tegenvalt i/h voorjaar of uitvalt zal ik die gebruiken, of als iemand totaal verrast (zoals type Skuijns).
Transferplannen blijven risicovol, maar draaiden i/h verleden al goed uit toen ik 2j terug Powless haalde, zoals het plan was vooraf.
Ik ben van plan om dit ook te doen maar ben aan het twijfelen tussen Benoot of Madouas.