Ik zie meer en meer polls verschijnen op het forum naarmate de deadline dichterbij komt. Dit is uiteraard niets nieuw en er is in se ook niks mis met een poll. Het is duidelijk en zwart-wit.
Ik herken ook dat de dilemma's waar ik mee zit (wielermanager gerelateerd weliswaar) uiteindelijk neerkomen op keuze A of B (of C enz.).
Alleen denk ik dat het de kwaliteit van de discussies en dus ook van het advies niet altijd ten goede komt. Bezoekers kunnen namelijk gemakkelijk op iets klikken zonder er echt over na te denken of - erger nog - om iemand expres op het foute spoor te zetten of te trollen. Ook zijn de polls soms zo uitgebreid (à la wie van deze 9 renners van 7 miljoen kies ik) dat het nauwelijks je eigen denkproces stimuleert, wat namelijk het toffe en uitdagende is van een wielermanager.
Dus bij deze een warme uitnodiging om het niveau van het forum en van je ploeg omhoog te tillen met een aantal suggesties:
Maak een post met tekst en niet alleen met een poll: toon ons je redenering, de reden waarom je twijfelt, de richting waarin je denkt. De forumleden bijten niet (of toch niet allemaal).
Als je dan toch een poll moet posten, geef wat achtergrond bij de verschillende opties. Waarom deze twee?
Minder related: geef ook gewoon toe dat je het echt niet weet als je het niet weet, maar verwacht niet dat anderen je ploeg voor je gaan maken
Negeer simpele polls zonder enige uitleg. Dat kan helpen om het aantal te doen zakken.
Ik heb uiteraard ook niet de wijsheid in pacht, voeg gerust dingen toe waar jullie aan denken of spreek me tegen.
Veel succes aan iedereen trouwens en merci voor de goedmenende medemensen die hier interessante tips geven!
Klopt inderdaad, ik heb niks tegen pols het is duidelijk maar met een woordje is het nog duidelijker.