Ik weet dat het niet de koers is met de grootste doorslag, maar het is wel elk jaar een beetje een verschilmaker, de prachtige gravel klassieker Strade Bianche. Toch slaag ik er elk jaar niet echt in hiervoor een goed team te hebben.
Vandaar, hoeveel renners hebben jullie voorlopig aan de start van de Strade?
Ik voorlopig enkel 3 renners: Pogi, Pidcock & Zambanini (en twijfel nog over Teuns en Vacek)
Mijn dark horse is top secret en hou ik nog achter de hand
Ik ga ze niet noemen maar er zijn ook wel 2m renners die daar aan de start kunnen/zullen staan en top 20 kunnen rijden. Al is de vraag natuurlijk of dat ze de moeite maakt om ze te nemen ipv renners als Ghys/Domen/Pluimers/etc.. die meer punten kunnen sprokkelen via ploegpunten of door meer koersen te rijden
Vermeersch F., zelf zeer goed op gravel maar natuurlijk ook ploegpunten via Pogacar.
pidcock
Blackmore
Pogacar
Vacek
Zambanini
3 renners voorlopig: Pogi, Pidcock en Sheehan (maar die kan nog sneuvelen). En Mohoric, als die inderdaad start.
@Olivier Goossens Mohoric rijdt toch helemaal geen strade dit jaar?
Als Skujins Strade nog toevoegt aan zijn programma en voor de rest een gelijkaardig programma rijdt zoals vorig jaar is hij IMO een no brainer voor 5M, maar daar is jammergenoeg nog geen duidelijkheid over. Hij kan ook kanshebber zijn voor top 5.
Als je punten wil pakken, is het echt investeren. Een gokje voor de top 10:
1) Pogacar 2) Van Gils
3) Pidcock
4) Mohoric
5) Hirschi
6) Bilbao
7) Van Eetvelt
8) Grégoire
9) Madouas
10) Valter De meeste renners zijn niet super interessant tot aan de Ardennen. Daarom worden hier nooit vaak veel punten gescoord.
6
Ik heb ook die drie + Van Eetvelt en Vauquelin