Ik laat me niet per sé leiden door de 100 gelijkaardige teams die in de RMT verschijnen, maar ik zie toch veel teams met 5+ 2M renners, al dan niet aangevuld met een 3M. Mis je daardoor geen diepte in je team?
Ik snap dat je en de grote 4, Pedersen, De Lie etc wil hebben, maar voor een wedstrijd met 19 races lijkt me dat niet de winning strategie. Weet nu wel niet meer hoe de winnende teams van andere jaren eruit zien, maar ik gok niet dat het een copy paste was van elk team dat hier verscheen.
Indien je heel veel 4/5M's zet, ga je in sommige koersen waarschijnlijk sommige van deze in de bus moeten laten. Het meest waarschijnlijk in de momumenten en WT's waar de meeste punten te verdienen zijn.
Wat transfers betreft is duurdere renners hebben beter. Praktischer. Stel je 4M crasht in koers 1, ga je een transfer ( één van de 5 ) gebruiken om er een 3M in te brengen? Indien je 7M crasht is het rijtje waar je kan uit kiezen stukken beter.
Door de steile puntenverdeling moet je vooral de top 5 hebben. Al die middenvelders gaan misschien wel 8e en 12e eindigen maar daarmee ga je niet winnen. Je moet vooral zo veel mogelijk top 5 renners hebben. En dan kom je vaak bij de grote en dure namen uit waardoor je meer 2M renners neemt.
Een Lazkano of Vacek zijn leuke renners maar ik zie die maximaal 1x top 5 rijden.
Het jaar dat er 4 renners van 1M waren, had elke ploeg in de top 100 ook 3 of 4 van deze renners van 1M.
Met de strategie zoals je hier beschrijft zul je zeer consistent presteren, aangezien alle logische en safe bets in je team opgenomen zitten.
De "diepte" die je mist in je team die is op voorhand niet te voorspellen. Na afloop van het spel zullen er een vijftal middenmotors zijn die een hoge return hebben gebracht. Echter valt op dit moment niet te voorspellen wie dat zal zijn. Die vijf komen namelijk uit een poel van tientallen tot misschien wel honderd namen.
Als je de verkeerde "diepgang" selecteert ten koste van de brede basis, kost u dat veel zekere punten, en misschien ook de eerste plaats in uw mini competitie.
Om eerste te eindigen in het algemene klassement moet je dus gokken, en heb je in eerste instantie een grote dosis geluk nodig.