Aan alle twijfelaars over eventuele transfers het volgende :
De Lie zou ik eruit doen , dat komt ( weer ) niet meer goed , Magnier is een goede vervanger ( zijn kalender zal nog vergroten ).
Kubis is eigenlijk ook een must zo te zien , probeer hem er nog in te krijgen als je die nog niet hebt , aangezien hij nu ook Nokere rijdt !
Merlier , Mohoric en Van aert kan je ook transfereren als je die nog hebt , die zijn niet in vorm.
Kung , Jorgenson , Wellens , Vacek en Abrahamsen kunnen geweldige opties zijn , die waren top in het openingsweekend!
Hofstetter & Marit rijden ook nog veel trouwens !
Mocht je trouwens niet genoeg renners hebben ( amper 4-6 voor een koers ) kan een transfer daar ook ideaal voor zijn!
5 transfers is zowiezo te veel voor maar 3 ardennenkoersen waarvan we de winnaar al kennen , dus ik zou het ten zeerste aanraden al 2 transfers van hierboven te doen.
Dit waren mijn tips , volgende week meer 👋
Tenzij ge echt nog iemand nodig hebt voor strade en vooraf al het plan had voor een transferkunt ge er 1 doen. anders gwn wachten met transfer tot na Parijs Nice of Tirreno-Adriatico
Ik vind het moeilijk om in te schatten of je serieus bent of niet. Ergens denk ik van wel, maar je advies strookt totaal niet met de rustige vastheid die een manager met langere termijn visie kenmerkt. Renners die nu al goed zijn (aliens als thieu en tadej buiten beschouwing gelaten) pieken naar een openingsweekend of een sprintkoers en zijn dan goed. Doorgaans zijn zij figuranten vanaf het moment dat het ertoe doet. Mensen aanraden om de huidige hoofdrolspelers (die later waarschijnlijk enkel gaan figureren) erin te brengen die dan met hun stilaan dalende vormcurve moeten opboksen tegen de hoofdrolspelers wiens vormcurve piekt, is effectief advies waar toch nog eens over moet nagedacht worden... Bezint eer ge begint met transfers
Wat een verschrikkelijk advies!!
1) Het is nog veel te vroeg om niet geblesseerde renners te transfereren
2) Renners voor de strade inbrengen is een gigantisch risico. Niet alleen blijft dat een redelijk onvoorspelbare koers, de meeste renners die daar goed presteren gaan waarschijnlijk niets meer rijden tot aan de Ardennen en je weet nooit of ze tot dan op hun fiets blijven zitten of hun programma wijzigen.
3) PCS heeft vandaag een automatische synchronisatie gedaan met voorlopige startlijsten voor Nokere en Bredene. Waarschijnlijk grotendeels correct, je kan er momenteel nog niet 100% op vertrouwen.
4) De bulk van je punten worden verdiend tussen MSR en PR. Observeer tegen die periode wie in vorm is en wie niet; en transfereer op basis daarvan.
Hoe kan je nu stellen dat Merlier niet in vorm is? Won onlangs nog 2 etappe's in de UAE tour waarbij vooral zijn tweede overwinning indrukwekkend was. Zal zijn jaarlijkse voorjaarkoers nog wel winnen dit jaar.
Wat zever.
Tip is nog niets doen en transfers sparen
Ik doe tim torn teutenberg en milan fretin eruit voor Lukas Kudos en Rick Pluimers. Die waren beiden top in de omloop
Merlier/ Wout transfereren zou dom zijn, de lie zou ik wel aanraden voor een type die mss Strade + ardennen/ Vlaanderen rijdt
Bedankt, ik ga de lie eruitdoen voor mohoric