De Lie stond al van in het begin in mijn team, maar met het schrappen van zijn deelname aan Samyn (volgens PCS) (en het wegvallen van een pak punten daar) is er een groot vraagteken bij zijn plaats in mijn team komen staan.
Ik ben niet de eerste met deze vraag op het forum, maar ik heb wat pro’s en cons samengezet (IMHO):
De Lie: nog steeds uitgebreid programma, zal overal zijn punten wel sprokkelen, maar zowel in de monumenten als in de meer pure sprintwedstrijden schat ik zijn concurrenten hoger in (maar hij mag me altijd verrassen, zelfs als hij niet in mijn team staat)
Alternatieven:
Milan – sterke sprinter, ik zie hem zeker ergens winnen, maar ik heb wel al Merlier & Philipsen & zijn programma is beperkter. Hij kan misschien wel verrassen in de monumenten, maar is niet gegarandeerd.
Mohoric –zeer uitgebreid programma, als hij zijn niveau van vorige jaren haalt, zijn meerdere top10s zeker gegarandeerd, ook in de monumenten, maar moet wel opboksen tegen een bredere laag van renners net onder de grote drie & pedersen.
Wat denken jullie?
ik wil weten op basis van wat PCS is aangepast. Zowel sporza als in de podcast De Rode lantaarn (interview met Jeroen Dingemans, coach bij Lotto) wordt gezegd dat hij Le Samyn rijdt. Dus zolang de definitieve ploeg (wat helaas na de omloop zal zijn) niet beschikbaar is, ben ik nog niet zeker dat hij deze effectief skipt.