Mijn plan was eigenlijk om zonder Pedersen te starten maar wel met pidcock en om die te transfereren voor Pedersen voor (of na) MSR. Het voordeel is dat je zo een andere renner van 7m kunt halen zoals bv Laporte, het nadeel is dat je er 1 van de 2 thuis moet laten voor MSR en dat het je 1 transfer kost. In het beste geval heb je dan nog 4 transfers over voor de ardennen en als je daarvoor WVA, Philipsen, MVDP en Merlier/pedersen verkoopt heb je nog 41M budget waarmee je eenderwelke 4 renners kan kopen (Evenepoel, Pidcock, Van gils en LVE zijn bv maar 36mil samen).
Berekening:
Transferplan Pidcock-Pedersen:
Starten met: Pidcock (8M) + Laporte (7M) + 1M = 16M
Punten Pidcock OHN + Strade: +- 80
Punten Pidcock Ardennen: +- 150
Punten Pedersen: +- 200
Punten Laporte: +- 200
Totaal = 630
Pidcock Pedersen allebei vanaf de start:
Starten met Pidcock (8M) + Pedersen (8M)
Punten Pidcock (Alle koersen) +- 265
Punten Pedersen +- 200
Totaal = 465
Winst = 165 punten - 2 transfers
Dit is een ruwe schatting maar het komt er op neer dat het je 2 transfers kost, geen punten van pidcock of pedersen in MSR maar je hebt er 7M budget bij. Eventueel zou dit plan ook nog kunnen met Pidcock -> MVDP of Pidcock -> Benoot of Pidcock -> Matthews of Pidcock -> Wellens. Eigenlijk eenderwelke coureur die pas na of in MSR start. Nog een nadeel is natuurlijk dat Pidcock mogelijks nog kasseiklassiekers in zijn programme toevoegd. Wat denken jullie hierover?
Ik weet niet hoe jullie nog pedersen laporte en pidcock en de grote 3 in een ploeg kunnen krijgen. Als je weer dat merlier en philipsen must have zijn. De rest allemaal 2 /3 miljoentjes?
Zo kan het ook dan heb je Pedersen en Pidcock sowieso, Maar de sleutel gaat bij de kleinere wedstrijden liggen aangezien ,zoals ik al het voorspeld had,dat 90 % dezelfde ploeg gaat hebben ,het zijn niet de grote punten maar toch .
dit plan speelt momenteel ook in mijn gedachten (of één van de andere varianten in dit topic) - bedankt voor er bedragen & punten op te plakken.
Ik ga het afwegen tegen een ploeg zonder pidcock maar met vb vauquelin of grégoire. Eerst nog wat de verdere programma's afwachten.
Ik zou starten met Pidcock en niet met Pedersen,maar dan Laporte en benoot al in de ploeg zetten ,dan moet je maar 1 transfer doen. Als Pidcock een licentie krijgt voor de Giro,dan kan je nog altijd Pedersen inbrengen ,dat zal ener dagen wel bekend gemaakt worden zeker.
Mijn plan is om te starten met beiden, Benoot komt er dan in voor de E3 in ruil voor Pidcock (- 0), iedereen gelukkig 🤗. Benoot is niet altijd even goed in het openingsweekend idd, dus daarom voor E3 pas. Dacht eerst om Jorgenson te starten ipv Pedersen en dan voor San Remo (met 1mil extra dan) te wisselen, maar dan zou ik Magnierke moeten opofferen voor een 4m zoals Teunissen of Marit, en dat kan ik hem niet aandoen... Ook hou ik liever deze transfer bij voor de ardennen dan voor iemand die maar bij het openingsweekend kan scoren.
Ik ga voor de variant starten met Pedersen en zonder Benoot, als ik start met Benoot heb ik schrik dat Pidcock andere kasseiklassiekers zal rijden en je dan Pidcock/Pedersen niet hebt. Ik heb minder schrik om Benoot thuis te laten (en pas voor de Ardennen te transfereren)