Voor de ardennen weet ik het nog niet zo goed. Ik heb voorlopig al Pogacar, Pidcock, Novak, Zambanini, Powless en Matthews. Ik vind 6renners voorlopig ook niet veel, vorig jaar had ik er veel meer. Ik moet ook nog een ferme inhaalbeweging maken in onze minicompetitie om deze nog te winnen. Een zekerheid die erin komt is Evenepoel. Maar voor die andere ben ik aan het twijfelen.
Van Gils: mijn voorkeur gaat uit naar Van Gils. Hij heeft al bewezen dat deze koersen hem liggen en behaalde vorig jaar topresultaten (4de, 3de en 20ste). Heeft dit jaar wel al redelijk wat pech gehad met valpartijen en ziekte. Los van dit denk ik wel dat hij wel in goede vorm aan de start zal staan.
Nys: Nys staat ook op mijn lijstje. Ik zie hem zeer goed eindigen in de Waalse pijl. Dit is ook de koers waar hij écht zijn zinnen heeft op gezet. De andere koersen liggen hem op sig ook wel, maar er is overal zware concurrentie. Dit zijn zijn eerste echte koersen op Belgisch grondgebied. De koersen lijken hem te liggen, maar heeft hier nog nooit bevestigt. De koersen zijn ook veel langer dan dat hij gewoon. Het zijn zijn eerste koersen tegen kleppers als Pogacar, ... Bij Nys zijn er veel vragen maar weinig antwoorden.
Healy: Hem had ik vorig jaar al in mijn team en heeft mij toen zwaar teleurgesteld. Geen enkele top 25 notering. Heeft dit jaar ook wel al enkele mooie resultaten gereden en zie hem, zeker in de Amstel en LBL mooi finishen.
Hirschi en Skjelmose heb ik ook nog niet helemaal afgeschreven, maar ik ben toch eerder geneigd om te kiezen tussen bovenstaande 3.
Wat denken jullie?
Waar ik misschien toch rekening mee zou houden: Lidl Trek (Nys en Skjelmose) en Red Bull (Van Gils) sturen hun kat naar Brabant.
Skjelmose staat ook niet op de startlijst van de Amstel. https://accreditatie.amstelgoldrace.nl/downloads/AGR25_startlist.pdf