Ik denk dat ik niet de enige ben die twijfels heeft over wie van de 5M categorie te nemen. Mijn opties zijn: Meeus, Thijssen, Magnier, Grégoire, Pithie, Morgado en Skujins.
-Meeus: rijdt een mooi programma van 9 koersen, reed goed in Etoile de Bessèges tot zijn DNF. Nu rijdt hij ook rijdt hij ook mooi rond in de Algarve met een overwinning gisteren tegenover Girmay en De Lie. En daarbovenop deed hij het ook redelijk goed vorig jaar in de klassiekers.
-Thijssen: rijdt er maar 4, reed al degelijk rond maar niet perfect, want 2 top10 plaatsen nog maar.
-Magnier: een beetje de hype van het forum. Rijdt een degelijk aantal van 5 klassiekers. Reed goed rond in Etoile de Bessèges met een 1ste en een 3de plaats tot zijn DNF. Werd 2de na Morgado in Fiugueira Champions Classic en heeft vorig jaar goed gereden zowel bij de profs als bij de U23.
-Grégoire: Rijdt 5 koersen, 11de en 20ste plaats al in de Algarve dit jaar. En vorig jaar deed hij het goed met 3 top 25 plaatsen in de Ardennen. Misschien eerder te overwegen als transfer voor de Ardennen want in de Strade en MSR zie ik hem niet direct potten breken.
-Pithie: rijdt een mooi aantal van 8 koersen, waar hij (denk ik) bij een paar toch zijn kans mag gaan. Vorig jaar reed hij al veel belovend rond en ik denk dat hij wel eens sterker en beter kan zijn dan vorig jaar.
-Morgado: Heeft al goed gereden dit jaar met al 2 overwinningen en 4 top 10 plaatsen. Zijn planning moet nog verder bekend gemaakt worden maar nu hij al OHN rijdt, is er hoop voor meer wat hem wel interessant maakt aangezien hij goed reed vorig jaar en alleen maar beter kan worden lijkt mij.
Skujins: De Let van Lidl reed al degelijk rond in Tour de la Provence en heeft voorlopig al 3 klassiekers op de planning. 1 nadeel, zijn team is redelijk sterk dus ik weet niet in hoever hij veel kansen zal krijgen, misschien weer in de Strade waar hij vorig jaar 2de werd.
Na alles opgelijst te hebben, moet ik kiezen. Ik kan er maar 2 meenemen (3 max als ik nog iets verander). Wie verkiezen jullie? Wat is jullie mening over hen? Als ik dit lijstje al tot 3 renners kan doen krimpen lijkt me het al een succes. Alvast bedankt!
Wat een mooi voorbeeld van scorebordjournalistiek