Door zijn weinige koersdagen begin ik toch wat te twijfelen. Vind ik zeer duur voor maar de aantal koersen dat hij rijdt.
Ik weet dat hij wel veel punten zal pakken (waarschijnlijk toch).
Maar is een goedkopere renner (die ook gegarandeerd punten pakt) + wat mil. overhouden voor transfers niet een betere keus?
Gisteren ging het gerucht de ronde dat Vdp Strade zou toevoegen.
Volgens Sepp VM spreekt men in het peloton er zelfs van dat hij Samyn gaat rijden.
Op zich nog niet zo'n gek idee als je het weerbericht voor de komende week bekijkt. Zonnetje in Belgiƫ vs. wolken en regen in Spanje volgens Bram Verbruggen.
Zie hem ook nog wel starten in DDV en/of Gent-Wevelgem
volgens mij gaat hij er meer rijden dan de 4 die op zijn planning staan. Ik denk dat die 100% zeker zijn, en dat er nog wat bijkomt afhankelijk van de goesting en de vorm (misschien komt hij wel de lead-out doen in de Scheldeprijs). Als je goed kijkt naar de selecties, zie je een paar koersen waar alpecin nog wat plaats heeft in zijn selectie.
Volgens PCS rijdt hij MSR, E3, RVV en Roubaix. Stel dat hij vijfde wordt in San Remo, tweede in de RVV en de E3 en winnaar in Roubaix. Dat geeft 289 punten - met wat bonuspunten als kopman kom je ruim boven de 300 punten. Volgens mij is VDP daarom een must have. Daarenboven is het niet uitgesloten dat hij net als vorig jaar ook de Amstel en Luik rijdt. Ter herinnering: in Luik werd hij derde.
Jammer genoeg wel denk ik, rijdt niet veel, maar gaat dan wel in elke koers die hij rijdt (waarvan 3 monumenten), veel punten halen. Als je hem transfereert, heb je wel heel wat budget te spenderen. Dus ik denk dat je hem moet nemen.
Zonder hem starten en je kan al nt meer winnen
Tja als je dat overweegt, weetje wel dat je hem er never nooit meer in krijgt zonder achter de feiten te lopen.. mathieu is rare kerel, zal altijd wel nog een koers bij pakken
Het gaat niet om hoeveel hij rijdt,als je hem niet neemt heb je problemen met de transfers .Bv. Je gaat Merlier eruit doen voor MVDP dan is de som snel gemaakt .Merlier 8M en MVDP 12M ,dus 12 +1,5 13,5 M dus heb je minstens 5,5 M nodig dan is dit nog maar 1 transfer. Niet doen dan je ga niet ver komen .
Ik begin er ook serieus aan te twijfelen.
Want geeft je idd veel meer mogelijkheden.