Ik weet dat het nog relatief vroeg is, maar tussen de rittenkoersen door even poging tot waardevolle vooruitblik.
Wie zien jullie als eventuele outsiders of verrassingen in MSR?
Buiten de vaste favorieten (Pog, MVDP, Philipsen, Pedersen, Pidcock,...) heb ik al enkele renners genoteerd:
Olav Kooij: hoe goed zal hij meekunnen bergop? Altijd een van de favorieten als hij mee kan sprinten - wat mij betreft vaak teveel vergeten op dit forum.
Matthews: Kan de ervaren strijder opnieuw verrassen? Koers blijft op zijn maat gemaakt
Magnus Cort: Rijdt heel sterk rond dit voorjaar en kan zeker eens verrassen
Magnier: bewijst direct zijn waarde voor Quickstep, maar kan hij ook niveau hoger aan? Kan hij mee bergop?
Milan: Zelfde verhaal als Kooij, maar heeft uiteraard Pedersen bij hem - hoe pakt Trek het aan?
Girmay: ik denk te zwaar voor hem maar waar zal hij staan met zijn vorm na het vaderschapsverlof?
Zet daar ook Pluimers bij ,die was 2 de vandaag in een zeer zware race met waaiers.Dus de mannen voor MSR zijn nu wel gekend.Jammer voor Milan ,nu weet ik niet hoe zijn herstel zal zijn.Maar ik neem aan dat Pedersen de kopman zal zijn.En wat betreft de Stier,ja,dat is een kalfje geworden.Als de Lie punten moet pakken voor Lotto in de kleinere koersen ,sorry dat snap ik niet! Als je niet 100% in orde bent nu ,dan nooit!
Ik ben benieuwd hoe dat Zingle hier gaat presteren. Zou hij die 280 km aankunnen? Nu bij Visma en toch redelijk in vorm, kan een heuveltje over en een sprintje bergop ligt hem ook wel. Wat denken jullie?
*Vincenzo Albanese: een laatbloeier die elk jaar nog stappen zet. Reed in 2023 een goeie Giro, deed in 2024 eindelijk een overstap naar een WT ploeg (Arkea) en zit vanaf dit jaar bij EF. Kan een heuvel over en is snel aan de meet. Werd 8ste in omloop en gisteren 5e in openingsrit Parijs Nice
*Kaden Groves: zou ook perfect als kopman kunnen worden uitgespeeld maar waarschijnlijk moeten werken voor MVDP en Jasper.
*Filippo Ganna: wordt minder over gesproken dan andere jaren, maar ik zie hem opnieuw proberen met een late uitval.
*Rick Pluimers: zat in topvorm in het openingsweekend (ging bij de eerste 5 mee over de muur en sprintte naar de 5e plaats in KBK). Zou hij die vroege voorjaarsvorm kunnen doortrekken tot aan MS? Dan zie ik hem zeker in de kopgroep.
Qua koersverloop verwacht ik op de cipressa een gigantische bom van UAE. Ze hebben dit nog al geprobeerd, maar nu gaat het echt niet normaal zijn denk ik. Een serieuse test voor Kooij, Milan en Magnier! MS is zowat de enige koers die Pogi niet gemakkelijk kan winnen.
Weet niet of we Laurence Pithie als outsider mogen beschouwen...? Corbin Strong? Lewis Askey? Als MSR bij die laatste 2 op het programma staat is natuurlijk nog de vraag.
Ik denk dat dat een vrij realistische top 15 is. Veel zal ook van de wind afhangen.
Nog wat namen die ik mis en die er altijd wel bijzitten: Alaphilippe, Stuyven, Ganna
Powless niet uitvlakken, is goed aan het opbouwen.