Ik heb al regelmatig een plan Pidcock-Merlier-Pidcock zien passeren, maar is een transfer met Benoot niet logischer?
Merlier kan in dat plan 3 koersen winnen, maar staat sowieso in elke koers tegen Philipsen en daarnaast nog eens tegen Pedersen, Milan, De Lie,... in de 2 WT-koersen. Lijkt mij geen geweldige transfer, zeker omdat je al 1M extra op de bank moet houden aan het begin + een extra transfer moet gebruiken om Pidcock terug voor de ardennen erin te zetten.
Met transfer Benoot krijg je 8 koersen waar hij toch regelmatig top 5-10 rijdt. Het is ook maar 1 transfer want Benoot kan ook scoren in de ardennen. Pidcock kan je er dan nog extra inbrengen voor een MVP / VA / sprinter, maar dan heb je wel 2 puntenpakkers in de ardennen voor 2 transfers.
Maar ik neem wel aan dat je Pidcock ook in de Ardennen wilt hebben toch cph? Alles met Pidcock eruit > Merlier/Benoot/Pedersen > Pidcock erin is 2 transfers. Je kunt wel zeggen 'Benoot doet 8 wedstrijden' maar als je Pidcock terug erin zet is dat wel 2 transfers.
Je kunt namelijk ook Pidcock van begin tot eind nemen en Benoot er alleen inzetten voor de 4 Ardennen-koersen, dan kost het je maar 1 transfer. Benoot moet dan dus sowieso in het blok E3-GW-DDV-RVV al genoeg punten pakken om 1 transfer te rechtvaardigen.
Al pakt hij daarna in de Ardennen 300 punten, die punten had je ook met 1 transfer kunnen pakken.
Ik zou toch starten met Benoot in je ploeg aangezien hij het volledige openingsweekend rijdt en ik persoonlijk toch denk dat hij wel in 1 van die 2 koersen een top 5 rijdt.
Netto spendeer je dan 2 transfers voor punten van Benoot in E3, GW, DDV en RVV.. Idem met plan Merlier hoor, slaat helemaal nergens op.