Oké, hear me out... Wout Van Aert is ne fantastische coureur en gaat zeker punten nemen. Hij biedt echter niet meer dezelfde zekerheid als twee of drie seizoenen geleden, vind ik persoonlijk. Hij is ook echt duur voor amper 6 ritten..
Hij stond altijd als een vanzelfsprekendheid in m'n ploeg, maar nu twijfel ik. Omdat ik hem eigenlijk kan vervangen door twee toppers met een breed programma. Wat zou volgens jullie het meeste punten opleveren? En dus? Is Wout Van Aert wel degelijk een must have?
Bij Wout ben ik misschien zekerder van een bepaald minimum, maar bij de alternatieven misschien meer potentieel op hoge(re) punten?
Stel je vraag
Van Aert + Renard
Milan + Girmay
Girmay + Laporte
Milan + Laporte
Mijn mening: Als je deze vier opties in een vacuum vergelijkt dan heeft WVA+Renard waarschijnlijk het minste potentieel op een hoge score.
Je kan een prognose maken op basis van verwachtte PPM voor een renner individueel. Vanaf het moment dat je hem koppelt aan een opvuller, dan gaat de vergelijking met een duo van twee subtoppers niet meer op.
Dit omdat de opvuller eigenlijk naar een verwachtte PPM van bijna nul moet geschat worden. Op die manier moet WVA in deze vergelijking meer dan het dubbele scoren van eender welk duo van subtoppers. (Om te redenering in die vergelijking)
In het geval van keuze tussen 2 logische subtoppers maak je een beslissing op basis van alle beschikbare informatie aan de start van de omloop.
Het scenario waarin WVA + random 3M beter scoort dan twee logisch gekozen subtoppers is het scenario waarin WVA er in slaagt MVDP en Pogacar regelmatig te kloppen. (maw een heel lage zekerheid/hoge onwaarschijnlijkheid)
Er is ook een volledig ander risico assessment. Eender wie uit de 2M/3M categorie kan eindigen met een potentieel hoge PPM waarde. Echter valt dit niet te voorspellen voor welke renner dit zal gebeuren. Voor aanvang van het spel zijn er pakweg 30 renners voor wie dit mogelijk is. (opnieuw een heel lage zekerheid/hoge onwaarschijnlijkheid).
WVA moet altijd in je ploeg zitten omwille van de hoge zekerheid die hij individueel biedt op een hoge PPM score.
TLDR; Men kan geen appelen en peren vergelijken
Vorig jaren was Van Aert altijd goed in openingsweekend. Volgens mij zit hij nu een maand achter op dat schema en gaat hij 100% voor een piek in RVV en PR. Al de rest is voorbereiding volgens mij. Zoals hij nu rondrijdt gaat hij knecht/bliksemafleider zijn in Omloop & Kuurne. Ik denk dus dat ze voor Jorgenson gaan in Omloop (met vrije rol voor Behrens en Hagenes) en is Kooij de man voor Kuurne. Maar nadien ga je WVA dus wel moeten hebben in jouw team dus dan moet je er eigenlijk mee starten. Net als MVDP dus.
Hij mag vandaag wel eens iets laten zien, echt een typische rit voor hem voor lang in de aanval te gaan