Ik ben serieus aan het overwegen om (met veel pijn in het hart weliswaar) WVA niet op te nemen en in de plaats het duo: Merlier + Mohoric (of Teuns) te selecteren, omdat ik vermoed dat zij tezamen meer punten zullen opleveren (gezien WVA's beperkt programma). Ik zie Wout momenteel nog geen potten breken in het openingsweekend, aangezien hij me nog niet echt heeft kunnen overtuigen in de Algarve tot nu toe. Bovendien moet het er daarna al boenk op zijn in de RVV of PR waar eveneens andere kleppers zoals een Mathieu/Pogacar aan de start staan. Ik begin dan ook stilletjes aan het gevoel te krijgen dat WVA wat over zijn top heen is en dat het vanaf nu eerder bergafwaarts zal gaan qua prestaties.. Zijn er mensen die ook dit gevoel hebben? En is het een verstandig idee/gok om Merlier + Mohoric te selecteren boven van Aert?
top of page
bottom of page
RVV is sws een moeilijke, ik heb vanochtend een artikel van Benoot gelezen (bron: Nieuwsblad) waarin hij zegt dat de RVV steeds meer evolueert naar klimmende types als grootste kanshebbers. Dit komt omdat de koers vroeg wordt opengebroken (door Pogacar) en klimmende types i/h voordeel zijn bij zo'n koers, ik zie dus Evenepoel in loop van volgende jaren verschijnen bij deze koers om een top resultaat te halen.
Realistischer is dat Wout Roubaix kan winnen (want wij Vlamingen snakken naar een monumentswinst voor WVA naast MSR). WVA zal sowieso constant meedoen voor een top 5 plaats, die zekerheid heb je absoluut NIET bij Mohoric.