Eerst de zin. Het wielervoorjaar staat voor de deur. Ik hoor het kloppen. Ik zie het staan door het sleutelgat. Enorm veel ZIN in!
Dan de onzin.
Dit forum dreigt ten onder te gaan aan zijn eigen populariteit. Een aantal mensen doet nog steeds de moeite om inhoudelijke, interessante discussies te voeren waar iedereen iets aan heeft. Maar om die te vinden moet je eerst scrollen door een enorme hoeveelheid ONZIN.
Kijk, ik heb niks tegen polls, bijvoorbeeld. Maar probeer mij eens uit te leggen wat je hebt aan een poll met de keuze tussen 3-4 renners (of 25 godbetert)? Hoe weet je dat de mensen die op die poll klikken meer van koers weten dan jezelf? Dat ze meer research gedaan hebben? Dat ze niet gewoon ergens random op klikken om zelf de uitslag van de poll te zien? Dat ze niet expres op de minst interessante renner klikken om u een spreekwoordelijke kloot af te trekken?
Doe op zijn minst de moeite om uit te leggen waarom je twijfelt. Laat zien dat je er zelf over nagedacht hebt. Misschien heeft iemand anders ook iets aan die gedachtenkronkels. En scroll eens naar beneden. De vraag waar jij mee worstelt is waarschijnlijk al 10 keer eerder gesteld. Er bestaat nu een aparte rubriek voor RMT’s. Misschien is het een idee om polls ook naar hun eigen hoekje te verbannen?
En dan die AI-gegenereerde braaksels… Stop daarmee! Het zorgt voor onnodige ballast. Het is niet grappig. Het brengt niks bij.
Oh… en verwerpelijk ongedierte dat clickbaits post om andere wielerspellen te promoten, dat moet opgesloten worden in een donkere kamer, met in elke hoek een box waaruit constant AI-gegenereerde, op klavecimbel gespeelde covers van ‘Tour de France’ van Kraftwerk stromen.
Laten we het forum opnieuw gebruiken waar het volgens mij voor dient. Als plek om te discussiëren over renners, tactieken, transfers,… Als plek waar je juiste informatie en waardevolle tips kan vinden om je eigen mening te toetsen en om je ploeg bij te schaven. Het maakt niet uit of je een doorwinterde veteraan bent of een piepkuiken dat voor het eerst meedoet. Durf meepraten. Iedereen kan goede ideeën hebben en ook uit slechte ideeën kan een goede discussie voortvloeien. De meesten hier bijten niet.
Ik heb gemerkt dat ik zelf stilaan begin af te haken, maar dat komt vooral door al het hooi dat je eerst aan de kant moet gooien voordat je eindelijk de speld vindt.
Als ik zie hoeveel RMT teams hier gepost worden met 15-16 renners voor RVV denk ik dat het een makkelijk seizoen wordt. Ik merk ook hoeveel waarde aan programma's op PCS gehecht wordt, wetende dat dit enkel bijgewerkt wordt door vrijwillige input. Zo worden Powless en Ganna bijvoorbeeld hier nergens vermeld, terwijl ze wel een mooi programma rijden, en werd F Vermeersch ook niet overwogen tot een paar dagen geleden, ondanks dat zijn programma al van begin januari bekend was.