Precies he. Pffff. Ik zal ze er dan maar terug in transfereren zeker? :) Puntengewijs ga ik meer aan haar hebben dan aan Moolman, Chabbey, Cavalli, Labous, etc. Maar ik blijf het opmerkelijk vinden: zo snel weer op de fiets en zo snel weer winnen. Sterke dame.
Vandaag 6u op de fiets gezeten, 172km en 3000 hm. Ik zie haar nog starten en goed zijn in de amstel. Amper 3 dagen zonder fiets zal niet veel doen aan haar conditie.
Je kan nog tot woensdag afwachten met deze transfers, misschien is er dan al iets meer bekend. Het zou mij toch verwonderen moest ze Luik niet rijden. Maar ik heb haar na lang twijfelen eruit gehaald. Chabbey heb ik geen vertrouwen in, bij FDJ trekken ze een nieuw blik renners open voor de klimkoersen.
Men gaat bij de ploeg geen risico´s nemen en het protocol voor hersenschuddingen volgen. Ik vermoed dat dit twee weken niet fietsen gaat betekenen en daarna weer opbouwen. Winst in Luik zal voor een ander jaar zijn vrees ik.
Ja en nee. Het verschilt letterlijk per case. En sinds een paar jaar -het is ook allemaal informatie die ik online gevonden heb he, ik ben allesbehalve een dokter- wordt er veel meer aandacht aan besteed. De UCI heeft een hersenschuddingsprotocol, de Belgische bond heeft een hersenschuddingskaart laten opstellen voor leken. Enkele interessante filmpjes: https://www.belgiancycling.be/kenniscentrum/hersenschudding/https://nos.nl/artikel/2521419-de-hersenschudding-een-bijna-mysterieuze-blessure-die-wielercarrieres-kan-verpestenSinds haar val heb ik mij ook wat ingelezen. Allemaal zaken die ik nog niet wist. Boeiend wel.Maar met betrekking tot de wielermanager: ik ga mevr. Longo Borghini voor de start van Roubaix vervangen. Hopelijk gunt zij zichzelf ook de nodige rust en gaat ze niet te snel weer op haar fiets springen.
Ik wou Pieterse inbrengen maar die rijdt geen Roubaix meer. Raar want echt een koers waar ze kon proberen om podium te rijden. Ik kijk nog effe naar alternatieven, maar LB gaat er zeker uit. Ik heb nog 3 transfers.
Weinig last van de hersenschudding zo lijkt het...
Vandaag 6u op de fiets gezeten, 172km en 3000 hm. Ik zie haar nog starten en goed zijn in de amstel. Amper 3 dagen zonder fiets zal niet veel doen aan haar conditie.
Ze zit al terug op de fiets 🙂 gisteren 2 keer een uur op de rollen getraind..
Men gaat bij de ploeg geen risico´s nemen en het protocol voor hersenschuddingen volgen. Ik vermoed dat dit twee weken niet fietsen gaat betekenen en daarna weer opbouwen. Winst in Luik zal voor een ander jaar zijn vrees ik.